Tokkär!

Jag kan inte förstå hur bra man kan ha det. jag har verkligen så roligt här i Side. Jag skrev härom dagen att de som sa att jag skulle kära ner mig när jag kom hit hade rätt. Jag är tokkär!
Jag är inte kär i en specifik person. Jag är kär i dem hela högen! Jag är kär i jobbet. Jag är kär i Side. Jag är kär! Bara idag på jobbet liksom. Var tyvärr inte så mycket folk, vilket jag tycker är ganska trist. Men stämningen är alltid så upplivad ändå. När jag kom tillbaka på em så "lurade" anne mig att köpa en glass av nån trixande glassgubbe. Jag som inte ens ville ha glass. Så jag sa att hon fick faktiskt ta och äta den med mig ;-)
Hon filmade medan jag stod där och såg dum ut. Haha! Tyvärr så vet jag inte hur man lägger ut videos i bloggen, men jag har bett om lektion av Louise i blogg-finesser! Så det kanske kommer så småning om ;-)
 
Nu på kvällen när vi skulle hem blev jag och Louise väldigt fnittriga. Jag mest för att jag idag träffat en person som jag sett en väldigt komisk bild på. Så jag kunde liksom inte prata med henne, för jag såg bara den där bilden framför mig. Och jag vet inte hur jag ska förklara det, men Louise & Kadir är bara så söta och så roliga, så man kan ju inte annat än att le och skratta i deras närvaro :-)
 
Jag träffade Louise på riktigt i onsdags då jag var ledig. Vi har ju stött på varandra ett par gånger och pratat några ord, samt skrivit lite på facebook. Jag måste säga att efter skrivandet på facebook så kändes det som att jag redan kände henne sen länge! Hon är fantastisk. 
Vi sågs vid jobbet vid lunchtid och gick till Aladdin och åt en varsin mumsig pizza. Vi hade så himla mycket att prata om! Vi böt samtalsämne hipp som happ så man tillslut kom på att jag glömde ju både säga det och det och det! Hon ger mig en massa bra tips i butiken och så pratar vi om ss själva. 
 
Efter lunchen gick vi en vända ut till apollopelarna, strandvägen denna gången så nu vet jag hur den vägen ser ut också! Där visade hon mig också den lite lugnare stranden på andra sidan. Östa stranden, om jag inte minns fel. Jag fick också koll på vilket håll Manavgat ligger så att jag vet det ;-)
Hon ville visa mig en restaurang som en svensk tjej har där i gamla Side. Malin heter hon. Hon är jättetrevlig och har en kanonsöt son!
Utsikten från hennes restaurang var otroligt vacker!
Vi satt och pratade om allt ifrån förlossningar (Louise är med barn, ifall jag inte nämnde det) till hur jag hamnade här. Och vi blev bjudna på supergod apelsinjuice!
 
Har ni sett en så vacker utsikt?
 
Detta är stranden vid jobbet, turisterna börjar rulla in!
 
Efter att vi varit med Malin gick vi tillbaka till butiken för Louise skulle lifta med de andra hem. Man blir ju rätt ensam på sina lediga dagar och det kan vara svårt att hitta på vad man ska göra helt ensam. Så ett tag ville jag klamra mig fast runt hennes fötter och be henne att inte lämna mig. Men jag kom på att det nog kändes lite väl desperat och att då kanske jag skrämmer iväg henne?! så jag valde att behärska mig! Nej, skämtåsido. Jag ser fram emot många roliga dagar tillsammans med henne i sommar. Redan idag pratade vi om att åka till Manavgat på onsdag, då jag är ledig. Skulle vara roligt!
 
Jag valde i alla fall att stanna kvar i Side ett tag till och gick och tog en cola på Kale Restaurant. Sen funderade jag på att åka till Manavgat själv och fixa så att jag kan få ett turkiskt nummer någon gång, men när jag gick till butiken för att få hjälp med exakt vart jag skulle osv så började alla prata i munnen på varann på turkiska och man får vackert stå där som ett frågetecken och hoppas på att någon vettig person förklarar vad alla säger. Men det värsta är att alla har olika åsikter och det slutade med att Louises Kadir ingde och kollade priset. Men det verkade på tok för dyrt så jag får helt enkelt vänta ett tag till, tills någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta. Ska jag och Louise till Manavgat på onsdag så köper jag mig annars en billig telefon helt enkelt. Så att jag kan stänga av mitt svenska någon gång!
Jag var kvar och pratade med anne ett tag då det var lite folk. Hon gör mig så otroligt glad varje dag. Härom dagen stod hon bara och tittade på mig, och så sa hon "You are so beautiful! Mashalla!" Liksom bara sådär. Ibland vill jag liksom bara springa fram och krama henne och säga "Jag älskar dig!!!" Men än en gång. Jag ska nog chilla lite och inte skrämma iväg varenda människa i min närhet! 
 
Vacker solnedgång utanför jobbet!
 

Kommentarer
Postat av: zandra

du kan köpa en begagnad mobil in en telefonaffär längs kemer gatan. du går uppåt på kemer gatan inte mot centrum. Före rondellen vid solresor o turkietresor ligger den på vänster sida! jag köpte en gammal Nokia tele där + laddare för 40 TL!

Svar: Oj det var ju riktigt bra pris :) Tack för tipset! Om jag inte kommer iväg till Manavgat imorgon så ska jag ta och försöka hitta dit :)
Pilla

2013-05-07 @ 12:50:04
URL: http://lifeaccordingtoz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0