Underbar lättnad

I onsdags, då jag var ledig, hamnade jag i en situation som fick mig att känna mig otroligt obekväm. Jag tyckte det hela var väldigt jobbigt och jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig ur situationen på bästa sätt. Jag försökte länge att slingra mig ur, att komma på hur jag skulle göra. 
Men så fick jag en tanke.. "varför känner jag mig egentliugen så obekväm med det här?!".. Så kom jag på det. Jag kände mig obekäm för att jag tänkte på hur alla andra sagt att jag borde vara, hur jag borde bete mig. Vad jag borde göra och inte göra. Men varför ska jag göra och vara som alla andra vill?! Varför kan inte jag bara få vara jag och göra det jag själv vill göra, och vara den jag själv vill vara?! Jag släppte. Jag gjorde det jag ville. Jag släppte alla tankar på det alla andra sagt. Och samma sekund lättade ett berg från mina axlar och jag kunde njuta. Njuta av livet. Just där och då. Hela dagen :-)
 
Helt enkelt har jag tagit ett steg i rätt riktning. Jag lever bara en gång. Jag ska leva med mig själv hela livet. Jag är inte här för att vara den alla andra vill att jag ska vara. Jag är här för att hitta mig själv, leva ut min dröm. Och helt enkelt bara leva. Om de andra inte accepterar mig, vad ska jag då med de människorna till?! Det är en otrolig lättnad att tänka så. Nu ska jag bara ta nästa steg, att fortsätta leva så varje dag. För äntligen, kände jag att jag levde. Och att jag levde i nuet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0