Glad Midsommar

Idag är det midsommar, vilket jag typ blev påminnd om av midsommarstången som stod på stranden utanför Tropic igår. Tropic ska ha firenade ikväll. Lite saknar jag mina vänner där hemma, hade gärna hoppat lite grodor tillsammans med dem! Men jag har det rätt så bra här ändå :-) 
Jag måste ta med mig min Iphone lite oftare och fånga vissa ögonblick. Det är flera saker som jag så gärna hade velat dela med er, så kommer jag på att jag inte har kamera eller nånting i min turk-telefon.

Som mysfaktorn sista timmen igår på jobbet. Det var inga kunder så nästan alla hade satt sig i ett hörn där en av killarna satt och spelade och sjöng något turkiskt. Jag brukar inte gilla den sortens musik så mycket, men oj(!!) vad mysigt det var. Alla bara satt tysta och lyssnade. Jag satt lutad mot handdukarna i hyllan och kände att om jag blundar nu, så somnar jag. Jag ville så gärna filma en liten snutt så ni hade fått ta del av den lilla stunden. Mys!
 
Andra moments man liksom vill fånga är när Yuksel leker med sötaste lilla Alice, eller när den andra hunden (som jag inte lärt mig namnet så) showar med sin snygga sovstil.
 
Härom dagen så hittade jag massa små tillfällen som man bara blir så glad av. Eller som bara roar för en stund. Åh vad jag önskar at ni var med mig på allt det här! 
Jag stoppade dolmusen och klev in, lika full som vanligt och man känner sig så himla säker när man står och måste luta sig mot DÖRREN som dom öppnar lite hipp som happ. Och man har dessutom inget annat att hålla sig i än just dörren. Om jag klarar dessa 7 månader utan att ramla ut ur en dolmus, så överlever jag allt! (Haha) 
Dessa små saker roar mig, på nåt konstigt sätt och jag liksom njuter av mitt liv. 

När man har detta glowet märker alla det, som den här dagen. Jag såg blicken på LÅNGT håll. Och jag börjar undra hur många som tror att jag är turk? Det är hur många som helst som pratar turkiska med mig.
I alla fall.. Jag börjar knna mig rätt så otrevlig. Jag hejade ju på alla i början som hejade på mig. Men jag har ju förstått nu att det går inte. så jag hejar på dem som jag har något för att heja på. Alltså bestämde jag mig för att denne random kille i en restaurang som säger "marhabba.... MARHABBA!" inte var något för mig att heja på. Men man blir liksom lite full i skratt när man går där och ignorerar och dom börjar ropa efter en! 
 
Väl på jobbet frågar Hatice hur jag mår på turkiska, varpå jag svarar att jag mår bra och frågar hur hon själv mår. På turkiska. Jag får ett beundande "åååhhh" till svar. Och igår skröt Rifat för nattvakten om hur duktig jag var på turkiska! Haha, jag som bara kan några få ord. 
 
Det jag däremot har lärt mig massor av är tyska. Samma dag slog det mig hur sjukt det var! Jag hade precis hft ett helt samtal med ett tyskt äldre par och vi hade förstått varandra. Dom hade frågat mig varför jag var här och hur länge jag skulle vara här. Bodde jag här? Var jag kanske gift? Nej nej.. Okej, det var jag inte. ska jag kanske tillbaka till Sverge då? Nehej okej, det vet hon inte.. Näe.. Men en vacker dag kommer en svensk prins och tar mig med hem till Sverige igen ;-) 
Dom var hur söta som helst. Och jag är rättstolt att vi förstod varandra så bra!
 
Oj vilket rörigt och knasigt inlägg detta blev. Jag hoppas att ni förstår att när jag skriver såhär rörigt betyder det att jag mår bra, och jag har så mycket att berätta så jag vet varken var jag ska börja eller sluta :-)
Jag har precis kört en timme i gymet och ätit lunch. Jag känner mig glad och peppad att komma in en bra rutin. Det är kämpigt att komma upp på morgonen nu också när det börjar bli så varmt. Det måste då vara minst 35 grader varmt idag. Härom dagen var det en turist som sa att det var typ 45 grader. Lite roligt är det för man ser att tillochmed turkarna tycker att det börjar bli hett nu. Glasskillen fläktar sig med händerna och torkar pannan, servitörerna står diskret och torkar pannan med servetter och barkillarna fläktar sig med vad som finns tillgängligt. Och så vidare. Jag tycker såklart också att det är riktigt varmt, men jag är så inställd på att det kommer bli mycket varmare så jag tycker mest att det är lagom just nu. När jag åkte hem igår kväll vid ett så var det 27 grader, och det var nästan så jag frös lite. Det kommer nog gå bra det här!
 
Oj, nej nu ska jag hänga tvätt, sola lite och ta en dusch. Tror att jag ska gå förbi och se om dom kan måla på lite ny färg på mina naglar inne på fashion, och så försöka fånga lite mer på bild, för att ni ska få ta del av det såklart :-)
 
såhär stora jordgubbar har vi i Turkiet :-P
 
Ta hand om varandra och ha en underbar midsommarafton!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0