Dagens stora skratt

Ja, häromdagen var det tydligen jag. Efter middagen på jobbet så brukar alla dricka chai (thé) och jag är likadan. Om jag känner att jag har tid. Så härom dagen när jag hade ätit så gick jag för att hälla upp mitt chai. Varpå jag tycker att "ser det inte lite ljust ut?", det brukar normalt sett vara nästan lika mörkt som kaffe, så spär man det med vatten. Men det var jätteljust. Jag började fundera på om det verkligen var färdigt, men jag såg ju Rifat gå med en stor kopp... Så jag hällde upp, men funderade.. Ställde ifrån mig koppen och liksom tittade kontisgt på det. Varpå jag hör någon skratta till bakom mig och Rifat säger något till Yuksel, som också skrattar och säger till mig "why do we wait?" .. Ja bra fråga när jag tänker efter. Varför har ingen annan tagit chai? Rifat gick visst runt med en kaffekopp! Dom skrattade gott åt mig och Yuksel gav mig en klapp på kinden när jag stod och såg lite ledsen och utskämd ut, så hälde han ut mitt ofärdiga chai så jag fick vänta på nytt.
Men detta var tydligen jätteroligt att berätta för varende en. Och alla hade bra kul åt mig en stund. HA....HA...
 
Inte nog med det så hade killarna suttit och pratat vid middagen och jag hörde om och om igen ordet "ischwets" (stavningen är garanterat helt galn, men så uttalas det) och det betyder typ svensk eller sverige. Dom säger det gång på gång och tittar på mig. Man kan ju undra vad dom säger egentligen. För att dom pratade om mig var det inga tvivel om!
 
Föresten dyker det upp nya killar varje dag. Först tänker jag att det är väl någon dom känner, för sådana kommer det ju hela tiden. Men helt plötsligt märker jag att de börjar hjälpa kunder.. Ehm.. jahaaa.. Jobbar han här? Då kanske jag borde ha hälsat?! Och så blir det aldrig av, så jag har ingen aning om vad dem heter någon av dem. dock så presenterade Hasan mig för en kille som kom igår. Men jag har redan glömt vad han hette.
Det bor ju dessutom 2 nya nere här nu, som jag inte heller vet vad dem heter. Jag går inte på frukosten längre heller, för nu är dem så många.. Fega jag liksom. 
Nu när Maria varit sjuk i veckan har jag känt mig rätt ensam på jobbet. Jag och typ 10 turkiska killar. Oh yes!
 
Haha kolla in myrorna! Dom har radat upp sig runt socker-sjön gjord av batlava!
 
Jag kanske är konstig, men jag har aldrig sett myror såhär. Haha alla dricker som om dem vore ökendjur kring vattenhålet :-P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0