En liten historia

Hej mina kära vänner! Jag känner att jag är dålig på att hålla mina löften om att bli bättre på att skriva. Men vet ni va? Jag ska berätta något för er nu :-)
 
Det hände något där i juni någon gång. Den här första glöden tog slut, och jag kom in i en vardag. Snart började en otrolig längtan hem, eller i alla fall till familj och vänner, ta till. Den var otrolig. Den gjorde mig deppig. Jag kände mig ensam. Allting tog sig en spiral nedåt. Jag sov mest hela dagana. Ville skapa en bättre rutin, men klarade verkligen inte va att fixa det. Utan jag bara sov och jobbade. 
 
Sen kom min fina vän Jessica hit och jag mådde toppen i en vecka. Det var så underbart att träffa henne! Men allt för fort åkte hon hem och jag kände mig ensam igen. Jag fortsatte att sova hela dagarna och drömde om att finna lyckan. Jag såg fram emot att få besök av Carro. A little bit of home. Och snart nog kom hon. Vi hade jätteroligt, men att leka turist i en vecka tog nära nog kål på mig. Jag sov i två dagar efter att honåkt hem. Men sedan hände någonting. 
 
Som i ett trollslag, över en natt, som en fingerknäppning, kände jag en lycka i bröstet. Jag vet inte var den kom ifrån, eller hur den hittade till mitt hjärta. Men där är den nu. Och den vägrar flytta på sig. 
Nu njuter jag av varje dag i fulla drag, jag tar mig ett dopp i havet i stort sett varje dag. Jag träffar mina fina vänner och jag går ut och dansar då jag känner för det. Turistar på mina lediga dagar!  
Den brinnande känslan långt där inne är så ovan för mig. Men jag älskar den. Och det underbaraste är, att även då jag är ledsen, så vägrar den slockna. Jag känner lyckan även då.
 
Jag kan inte säga något annat just nu än att jag älskar mitt liv och jag önskar att jag kunde stoppa tiden. Jag ser ljust på framtiden och jag har bestämt mig för att njuta av livet i stället för att hela tiden hålla tillbaka på ett eller annat för att jag "borde".
Jag är 24 år. Det enda jag borde är att leva mitt liv!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Livet går ju upp och ner, det är inte konstigt att du får någon dipp ibland speciellt eftersom du har din familj långt borta! Klart att du ska leva livet, ditt liv fullt ut och ha det så gott du kan och njuta av lyckan för det är du värd!
Kram på dig och ha det så gott
Kristina(svartajeanstanten :))

Svar: Haha Kristina vad söt du är! "svartajeanstanten" hihi. Tack så mycket. Vad fint sagt av dig :) Kraaam
Pilla

2013-08-09 @ 15:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0