Sjögräs till lunch.... och middag!

Kommer ni ihåg att jag undrade över Hatidje som satt så avslappnat i bilen medan jag spännde varje muskel för att sitta kvar där jag satt?! Idag insåg jag hur avslappnat jag satt hela vägen till jobbet. Och även på hemvägen. Man helt enkelt lär sig att gunga med i guppen och kurvorna. Haha! Måste ju vara så i alla fall, eftersom efter bara två veckor så går det hur bra som helst :-P
 
En till sak som är rätt otrolig på två veckor. Jag har blivit beroende! Av te. Jag får nämligen ont i huvudet om jag inte dricker te på en hel dag. Teet här är ju himla starkt, nästan lite kaffe-effekt. Så helt plötsligt sitter jag här, fast. 
 
Kan ni tänka er att just precis nu är det exakt två veckor sedan jag satt på arlanda och skulle ta ett jobbigt adjö till min familj? Kan det verkligen ha gått så himla fort?! Känns helt galet. Samtidigt som det känns som o jag varit här hur länge som helst. Jag saknar er där hemma. Speciellt såär fredag och lördag kväll. Det är ju då man brukar ha de här mysen och skojigheterna! 
Idag plockade jag fram brevet som jag fick av Carro på arlanda då vi sa hejdå. Världens sötaste brev. Med ett kort av oss tillsammans. Med en personlig hälsning där bak! Satt och tittade på bilden hur länge som helst imorse. Jag har bilder på mina bröder också. En som jag ser varje gång jag tittar på mobilen. Denna har jag nu intill sängen. Så jag kan se den varje morgon och varje kväll. Åh vad jag älskar er där hemma!!!
 
 
Undrar om hon hade det uträknat? Att ge mig denna bilden, där jag har min motivationsklänning på mig..? Jag satte upp denna klänning idag på väggen. Som i Leksand. Det är min "tjockisklänning", men nu kan jag inte annat än att tråna efter hur liten och söt jag var där?!
Jessica har utmanat mig. I maj ska vi köra en FF månad. Fast matbiten skippar vi. Vi äter så bra vi kan och tränar gärnet! För nu ska vi i mål både hon och jag! Jag vill ju kunna köpa lite av kläderna i butiken och känna mig fin i dem. 
 
 
Och så var det ju det här med maten. Idag måste den ju ha varit himla nyttig i alla fall! Jag kommer och sätter mig och de öppnar...... två kastruller...... med två sorters sjögräs! Jg fick alltså två högar med sjögräs, en klick yoghurt och en bit bröd på min tallrik. Ehm... (okej det var inte sjögräs på riktigt, men det kunde mycket väl passera som sjögräs, utan tvekan!) Alla de andra satt och tröck i sig och sa att det var så gott. Medan jag satt där och petade... tog små tuggor... Försökte att inte grimasera... Petade... Jag hade tur att alla de andra gick så att jag kunde ge mitt till hundarna :-P
 
Såklart så kom tiden för middag.. Jag stod på jeans sidan och packade lite kläder. Yuksel kom och frågade om jag ville äta lite. "Nej tack det är bra" sa jag. Så han och Kadir gick och åt. Sen Tyska Maria. Kunderna försvann, så jag hade tråkigt och tänkte gå och prata lite med Tyska Maria medan hon äter. "Peni!! Come. Eat!!" så ja.. Jag fick peta i mig lite sjögräs till middag också.. 
 
Penny. Inte Peni. Penny kallar hon mig. Jag såg det idag när hon ritade en av sina vackra kartor till mig. Idag var det en karta till ett bra ställe att köpa frukt! Jag tänkte ta den på hemvägen. Så hon ritade en karta. Sen skrev hon något på turkiska som jag skulle visa upp i butiken. Tillsammans med mitt namn. Penny. Japp. Då vet ni det. I Turkiet är jag Penny, inte Pilla!
Jag fick dock skjuts hem med Kadir. Så han visade mig ett annat ställe att köpa frukt. Som låg typ 5 minuter från huset! Är ju perfekt! Men ska kolla in det Tyska Maria ritade ut också. Jag måste ju testa hennes karta! Hihi.
 
När hon förklarat detta klart frågade hon mig om jag hade fixat något turkiskt nummer. Och vi började prata telefoner och så. Hon och Rufat Abi och Kadir sa att det var bättre att jag köper en billig telefon där än att använda min svenska.. Men så pratade dom en stund på turkiska, eller tyska, eller kinesiska, eller vad det nu är.. (nej skämtåsido, turkiska!) och så säger Yuksel "yes I can do that!" och titar på mig. Öhm... Jaha!? Göra vadå?! (som om jag hade fattat vad dom pratade om liksom) :-P
Nä, men då kan han tydligen fixa något med min svenska telefon så att den fungerar med turkiskt kort. Är ju skitbra ju! Så hoppas han kan hjälpa mig med det snart :-)
 
För övrigt har det här varit en rätt så vanlig dag det med. Lite varmare med sol än vad det varit de andra dagarna. Hoppas det blir bättre för jag orkar inte frysa mer..
Ja en vanlig dag. Med lagom nöjda kunder och lagom med otrevliga kunder (med otrevliga menar jag dem so nonchalerar en när man säger hej osv..) och som vanligt massa skratt med Tyska Maria! Rufat Abi är också ganska så egen. Han skulle bjuda mig på apelsin när jag stod och packade kläder och kom och tröck in tre klyftor i munnen på mig och gick vidare. Jaha. Öhm.. Tack? :-P Eller vadå? Där stod jag med munnen proppfull av apelsin liksom..
 
För er som inte tror mig när jag säger att jag har det kallt. Här har ni bevis :-P Jag är blå om naglarna för jag fryser! Sådeså ;-)
 
Nu ska jag sova så att jag orkar upp till ännu en frukost med pinsam tystnad från min sida, med Kadir & Hatidje!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0