Borde fått min dos?

Nu borde jag väl ändå ha fått min dos? Av otur. Jag menar... På en enda vecka. Vad har hänt? Jo, jag har typ brutit(?) tån. Jag har skurit mig på kartong. Jag har missat den otroligt viktiga inkomsten. Och. Värst av allt! Ätit larver :-(
Har jag inte fått min dos av olycka nu så vet jag inte vad?! Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Nej. Det har minst sagt varit en dålig vecka.
 
Tur då att jag har sånna underbara människor i mitt liv! Jag var på min första sololektion igår! Och jag som gruvat mig. "Vad ska hända med betalningen?" Jag fick ju gå som vanlig elev förra terminen (trots att jag ju är vuxen).. Och om jag skulle få betala som vuxen den här terminen hade jag varit tvungen att sluta :-(
Men jag smög in till Herr Chef och frågade hur det kommer att bli. Guess what?
Han säger att jag får fortsätta som "vanlig elev" tills vidare. "Bara det inte blir många år så!" Jippi!!!
 
Och Leena. Underbara Leena. Hon är en sol i mitt hjärta! Hon gör mig så otroligt glad. Vi hade jättemysiga 40 minuter och jag startar med en riktig pang visa. Haha. Hon fick mig att må så bra. Hon förstår mig på djupet. Jag behöver inte säga något. Hon vet exakt. Och hon väljer alltid låtar som jag behöver just i den stunden. Otroligt att hon alltid kan pricka så rätt!
 
Efter lektionen pratade vi om att jag gick som vanlig elev och jag berättade att jag varit in till Herr Chef igen. (Sist blev hon häpen och tyckte jag var tuff som gick in och frågade CHEFEN) ;-)
Nu sa hon "Ja men visst är han snäll?!" Jag höll med helt och hållet. En pärla! Då sa hon, att det skulle jag ta åt mig utav. För det är minsann inte alla som ser honom på det viset. Verkar vara vissa som tycker han är "sträng" eller "hård" typ. Så jag suger i mig, att mot mig, är han en pärla! Det måste ju betyda att jag gör nånting rätt? :-)
 


 
Igår var sista kvällen i lägenheten också. Jag passade på att ta ett bad. Nu när det blir höst och kallt flyttar jag till ett ställe utan badkar. Snyggt planerat. ;-)
Så idag ska jag städa ur, flytta de sista grejerna och föflytta mig till den lilla stugan. Göra det hemtrevligt. Få in lite värme. Det är gammalt. Men jag tror det kommer bli bra. Det blir vad man gör det till. Och det är ju en lättare hyra för mig att betala helt själv. har lite att göra idag i alla fall!
 
Jag önskar nu att jag kunde ha min lilla bebis med mig! Men det vore inte rätt att flytta runt henne på det här viset. Hon har det bra där hon är nu. Men jag saknar henne hela tiden ♥
 


 
Jag är lite dålig på att blogga nu när jag inte direkt har något internet. Men jag ska försöka vara lite duktigare ;-) Med flytten börjar en ny del i mitt liv. En höst att måna om mig själv. Och ni kanske vill följa mig på den resan? Vore roligt om ni ville det i alla fall :-)
 
Jag har ju redan börjat med en liten del av min tid att måna om mig själv. Jag har snart gjort två veckor med mitt nya matschema. 5 gånger om dagen. Jag måste erkänna att jag inte varit perfekt. Har fuskat en hel del. Men första veckan försvann 4 cm i midjan. Och det tycker jag väl ändå får duga?! Vågen ville jag inte ställa mig på. Det får vänta. Det är annars alltid den som får mig tappa motivationen. Nu är det kläder som ska vara mina mål. Jag kanske ska lägga ut bilder på mina mål i bloggen så ni får se vad jag siktar på? :-)
Jag har i alla fall börjat förstå att jag inte kan gå från "katasrof" till "perfekt" över en natt. Jag måste förlåta mig själv för mina snesteg och lägga de bakom mig. Det är det enda sättet för att ta mig framåt! En dag i taget!
Jag ser fram emot hösten i stugan!
 
 
Nu blev det ett himla långt inlägg. Får nog nöja mig här ;-) Men jag hoppas vi hörs snart igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0