Impulsköp

Jag höll just på att impulsköpa en bil.. Kunde varit dumt av mig! Jag har bara tänkt de senaste dagarna med snö och isiga vägar att allt vore så mycket enklare om man bara hade en bil. Allt skulle gå snabbare, alltså får man mer tid över. Dessutom skulle det inte vara så jäkla krångligt varje gång man ska iväg och träna. Då hade det bara varit att åka iväg i sina träningskläder och slänga in skorna på sätet brevid, sen samma visa hem igen.. Men!
Jag glömde en viktig sak. Mina pengar har andra hål att fylla... T.ex. en brudtärneklänning.. Julklappar.. Och så om jag ska köpa en julklapp till mig själv i mellandagarna... En plattis. Då är det himla dumt att slösa pengarna på en sktotbil, som jag kanske inte kan få såld sen :-/
 
 
Jag tror jag ska göra upp en liten deal med mig själv också ang. jobbsökande. Jag trivs superbra på mitt nuvarande jobb, men jag längtar bort från Leksand! Att jobba i Norge ett tag, fram till våren kanske, skulle inte vara fel alls. Skulle sitta kanonfint faktiskt! Så ska ta mig i kragen och faktiskt söka. Om min nya plan om hur mina dagar ska se ut kommer att fungera så kommer ett jobb om dagen vara kanonlätt att söka! Jag måste ju göra något för att komma någonstans!
 
 
Jag får helt enkelt hoppas att min nya planering fungerar även utan bil :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0