Jag är lyckligare nu

Idag vaknade jag med pirr i magen och ett leende på läpparna. Och inte värst trött fasten jag var uppe sent igår. Vilket underbart sätt att vakna upp till skillnad från igår!
 
När jag fixade mig på morgonen såg jag att jag tycker nog mitt hår blev lite kort ändå, men de andra säger ju att deras hår växer fort som bara den här, så jag hoppas det är samma med mitt! Det känns i alla fall fräscht och glansigt nu till skillnad från riset jag hade innan. Jag vet inte riktigt hur jag jobbar imorgon, men om jag jobbar hela dagen och har ledig kväll tänker jag unna mig pedikyr! För det blev ju inte av igår. Mina fossingar behöver tas hand om.
 
De senaste dagarna har ju jag åkt hem med Kadir och vi har kört Cicci på vägen. Två kvällar har vi gjort så. Och jag har fått så många skratt dessa kvällar. 
Första kvällen berättar Cicci att hotellet ligger vid en restaurang som heter ... vad den nu heter. Okej säger Kadir och åker iväg. Efter en stund frågar han mig om JAG vet var den ligger? Jag får lov att skratta och fråga honom hur länge han bott i Side, varpå han såklart förklarar att han är född här. Så jag sa det att jag har varit här 4 veckor och han i hela sitt liv. Så frågar han MIG vart det ligger!
 
Vi åkte i alla fall, fast typ vägen hem till oss. Jag och Cicci tänkte att han vet väl nån bra väg då, vilket visade sig att det visste han inte, utan han hade bara missuppfattat var det låg. Så vi fick åka värsta omvägen. När Cicci sa "go left here" så svängde han höger. Haha! Gud vad vi virrade runt innan vi äntligen hittade hennes hotell.
När vi väl släppte av henne så frågade jag om han hittade hem nu eller om vi skulle vara tvungna att sova i bilen.
Vi fick åka nästan hela vägen tillbaka igen för att komma på rätt väg.
 
Nästa kväll så frågar vi om han kom ihåg vart hotellet var nu då. Han svarar att visst gör han det! Lite checkt sådär! Så åker vi, och i alla fall närmar oss. Han börjar åka saktare.. Så säger han... "eehh.. where is your hotel?" Hihi!
Alltså så rolig. När vi släppt av Cicci så åker han upp emot området där vi bor. Han säger något om att vi kan åka här. Vet inte om det är en fråga eller bara ett påstående, men jag menar, jag sitter ju brevid, så vad ska jag göra? Vi åker och åker på mörka vägar. Han börjar åka saktare.. Och så säger han att han inte vet vart vi är! Och undrar om jag vet! Haha! Jag kunde bara inte hålla mig för skratt och sa att hädanefter så åker jag nog med Hasan hem så jag vet att jag kommer hem! ;-)
 
Idag jobbade jag dag. Har varit rätt mulet väder. Så mycket folk hela dagen :-) Är jätteroligt! 
Än en gång måste jag ju ocks säga hur söt anne är. Idag pratade hon om att jag skrattar hela tiden och ser så lycklig ut mot vad jag gjorde de första veckorna! Och att hon skulle adoptera mig! Hihi.
Innan jag skulle hem frågade hon om jag ätit, vilket jag inte gjort. så inte fick jag gå hem heller. Först skulle jag äta! Och det var ju lite tur för då hann jag träffa Louise också! Vi pratade en stund inna hon började jobba och jag promenerade hem.
 
Igår hade jag värsta matchen mot en spindel som invaderade mitt gym! Skitläbbig tyckte jag. Tills idag!!! Yuksel ropar på Kadir (vem av dem vet jag inte för båda kom) och sa "Pernilla, don't look here!" Och vadå don't look?! Är ju såklart jag kollar då liksom. Och där på golvet i butiken, värsta spindeln! Jag har seriöst aldrig sett en större spindel live! Föruttom typ bakom en glasruta på zoo eller något. Jag kollade inte nära, jag ryggade tillbaka fast jag var en bra bit bort. Fy tusan!! Träffar jag på en sådan så lär jag då skrika rakt ut!!! Yuksel helt coolt bara tog en kartongbit och lyfte ut den. Eeeuuuwwee... Jag får rysningar bara jag tänker på den!
 
Här har ni den lilla jag bråttades med liksom..
 
Nu har jag tagit mig egenom ett sent pass i gymet och ska ta och krypa ner i sängen. Är rätt trött faktiskt. Och ska väl lägga mig i någorlunda tid för en gångs skull!
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hittade din blogg genom louises blogg och har suttit och läst igenom dina inlägg du skrivit nu sen du kom till Side. Det är jättekul att läsa för jag själv har varit i Turkiet 6 gånger och ska dit igen nästa vecka, dock inte till Side. Men jag tänkte bara fråga hur varmt det är på kvällerna? Alltså bör jag ta med mig jeans och koftor, eller räcker det med shorts och linne? :)
Kram Hannah

Svar: Hej Hannah! Vad roligt att du gillar min blogg :-)Vi har haft mycket varmare än vanligt nu de senase veckorna! Upp till hela 37 grader någon dag. Men till exempel idag så frös jag som bara den på kvällen! Så någon tröja och åtminstone långa leggings kanske du ska ha med dig, utifall det blir någon mulen dag. Men som sagt så har det varit väldigt bra väder annars :) Vart ska du då? Jag hoppas att du får en trevlig semester :-)
Kram!
Pilla

2013-05-10 @ 19:26:31
URL: http://hannahkall.blogg.se
Postat av: Hannah

Okej, tack för svaret. Hade det lite på känn att det kunde bli lite kyligt ibland på kvällarna. Vi var i Side i April förra året, och då var det skinnjacka och jeans som gällde på kvällarna:)
Jag ska till Alanya och praktisera på ett hotell i 2 veckor, så det känns väldigt spännande och lite nervöst nu när det bara är 4 dagar tills jag åker:)
Kram!

Svar: Oj oj oj! Vad spännande!! Verkligen lycka till :-D Jag tror du kommer ha det hur bra som helst! Och vilken erfarenhet ;-) Då är det säkert inte sista gången du drar iväg ;-)Ha det så jättebra :-)
Kram!
Pilla

2013-05-13 @ 10:38:45
URL: http://hannahkall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0