Do you have a påse?

Det har varit nårgra väldigt vanliga dagar, vilket har gjort att det inte funnits så mycket att blogga om. 
Igår hade jag fullt upp hela dagen. Faktiskt ända fram till tre på natten, så då hann jag faktiskt inte skriva något. Men även om inga stora händelser inträffat så måste jag ju såklart berätta för er hur jag har det.
 
Det har varit lite kallare nu i några dagar och idag till exempel har jag riktigt frusit på kvällen. Jag jobbar lite hur som helst nu också. har jobbat dag i flera dagar. Idag äntligen fick jag delad tur. Vilket jag tycker om eftersom jag gillar att jobba kväll :-) Speciellt roligt nu när Louise också jobbar! 
Jag får i stort sett alltid sådana skratt/fniss anfall när jag åker hem tillsammans med Louise och Kadir. Ikväll är jag ganska trött och jag hade svårt att sluta skratta. Vi skulle köra hem Cissi och så killen som packar. Så blev jag den som fick sätta mig i mitten eftersom Cissi skulle av före mig. När jag sätter mig skämtar Kadir till det och säger att jag inte ska röra honom. Eftersom det är trångt så svarar jag att "det är så svårt att låta bli", vilket de andra tolkar helt som de själva vill. Så börjar skrattet. Så ska jag förklara hur jag menade, men allt blev bara värre och värre. Det är så små saker egentligen, men de kan få mig att skratta länge. Det är verkligen det här jag har saknat! :-)
 
Igår gick jag och Cissi ut för att dansa när hon hade slutat jobbet strax före tolv. Hon guidade mig till tre olika ställen så nu har jag lite koll på vart man går. På något som heter Light House spelade dom sjukligt hög musik. Jag trodde seriöst att jag skulle vara döv på riktigt när jag kom ut därifrån. Dom hade dessutom "pinuppor" som stod och dansade på höga ställningar. Turkiska killar kom inte in om de inte hade sällskap av någon tjej, så utanför stod det sliskiga killar som ville att man skulle ta med dem in. Trodde dom ja ;-)
På Zone var det bättre ljudnivå och lite mysigare stämning på något vis. Med alla rökte inomhus och musiken var riktigt dålig, om man får säga så. Jag måste dessutom säga att jag är förvånad över att vi fick vara helt och hållet i fred, efter allt jag hört. Var en enda kille på hela kvällen som var dryg och "dansade" runt oss inne på Zone. Jag sätter dansade inom situariontecken eftersom det såg mer ut som att han lekte tåg än dansade... 
Men helt ärligt så är killarna värre på Flamingo i Borlänge än vad de var här. Mycket värre. Kanske var en ovanligt lugn kväll.. Eller så hade jag bara rätt sällskap?
 
LightHouse! Där utanför ser ni en av tjejerna!
Bakom Cissi, till vänster i det gröna ljuset, har ni en annan!
 
Det var inte bara dansande pinuppor, utan också riktigt "coola" vakter! Det förstår ni, att här har dom inte gula kycklingjackor på sig, som de har hemma i Sverige. Här står det stora, ofta långa, muskelberg i tight svart t-shirt och svarta byxor och ser stenhårda och tuffa ut, i varje hörn. Där står dom och blickar ut över danshavet och bara helt enkelt ser coola ut. Det är sånna man liksom blir lite rädd för att stöta in i. Vad händer då?!
 
När klockan närmar sig tre så går vi och köper choklad och letar efter en taxi som kan köra oss hem för ett normalt pris. Och när vi handlar kommer Cissi med dagens bästa kommentar! Tänk er nu detta på bred skånska. Närmare bestämt från Malmö. "Do you have a PÅSE?"
Här pratar vi så många språk varje dag att vi blir helt snurriga och tillslut inte vet vilket ord som hör till vilket språk.
 
Har jag berättat om att alla spanar efter en karl till mig?! Jag tror att det är för att dom själva inte behöver leta någon, eftersom de redan har allihop. Eller jag vet inte vad det kan vara. Alla spanar dessutom på helt olika typer av män/killar och näst intill raggar ÅT mig. Jag tror att den enda som inte söker efter en kille till mig är jag själv. I alla fall så hittade jag igår min nye man. Helt själv. Han är rosa och gjord i plast. Riktigt muskulös och het är han också. Han kommer tillsammans med en San Francisco! Så nu har jag berättat att mina kära matchmakeare inte behöver söka längre. ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0