Vart tog mammigheten vägen?!

Jag sitter fortfarande och smörjer mina stackars axlar.. Usch vad de svider. Och kläderna skaver. Kanske inte var så smart av mig att ta på mig min spetstopp idag dock?! Men det var det enda som inte fick mig att lysa rött! Jag såg nästan brun ut i vissa lägen!
 
Idag har varit en sån där himla vanlig dag igen. Förutom den underbara delen att Maria & Selma är tillbaka såklart! Jag har varit uppe hos dem hela kvällen och hjälpt dem att fixa en FB till Selma. Vi måste ju göra dn säker såklart! 
 
Anne gjorde bort mig lite idag (för ovanlighetes skull eller vadå?!) Jag hade en kund som jag pratade engelska med, dessutom slängde jag in något tyskt här och där! Jag tycks inte veta vilket språk som är vilket längre! Och dessutom hade jag en svensk kund samtidigt så min engelsktalande kund hörde att jag pratade svenska. Så när vi ska in och betala säger anne till mig att min kund är svensk. Öhm?! Va?! "Är du svensk?!" Utropar jag, varpå han ser helt förvirrad ut. Jag visste inte om han drev med mig eller inte först. Men visst var han från Holland! Vad fick hon det ifrån? Att han var svensk?!
När han går tittar anne på mig och höjer ögonbrynen. "Penny..!! Is'nt he something for you?!" *flirt flirt* MEN MARIA!! Hon hade dessutom kunder fortfarande. HAN VAR JU GRÅHÅRIG!! Okej, man behöver inte vara megagammal för det. Men han var definitivt inte i min ålder. Vad tog mammigheten hon hade härom dagen vägen?!
 
Ja. Min dag igår då? Den var otroligt lugn. Jag började med att dra mig i sängen ett tag. Sen tvättade jag två maskiner som torkade snabbt i solen! 
 
Sedan tog jag en prommis ner till stranden och där gick jag i vattenbrynet och njöt i timmar! Hihi. Satte mig på en brygga och läste Mia Törnbloms "Självkänsla nu!". När jag satt där på bryggan insåg jag att det var på Kale Beach. Vid Kale restaurant. Där Beran (?!) jobbar. Efter ett tag kom han ner till mig och tittade lite som "är det hon som sitter här..?" Men så hejade jag och då såg han plötsligt säker ut. Han frågadehur det var och varför jag inte kommer upp och säger hej när jag vet att han jobbar där. Ja det var ju roligt. Men jag visste ju inte ens att det var där jag satt till en början :-P
 
Jag åt middag på Aladdin, som Jessica rekommenderat. Där var dem trevliga! Och när dom fick reda på att jag jobbar hos Maria sken dom upp som solar! "ooh! New personal friend!". Där åt jag också min middag till den vackra solnedgången ni fick se igår. Vem behöver sällskap nör man har den utsikten?!
 
Jag har flera ev roliga saker framför mig! Louise berättade om en grej som hon och Kadir kanske ska ha! Och så min guidade tur i Side då Louises Kadri börjat jobba. Om jag inte minns fel så börjar han imorgon?! Vi får väl se om denna guidade tur blir av då :-) Men jag hoppas det. För jag ser fram emot det!
 
Jag tänker faktiskt fatta mig så pass kort idag. Ni ska få se lite bilder. Men jag är så trötter så jag tänker sova nu!
 
Tvätten var torr efter en timme! Snacka torkväder ;-)
 
Jag kollade in BIM här nedanför!
 
Parken ovanför jobbet!
 
Den har utsikt över den gamla arenan och porten till gamla Side.
 
'
Det här kallar jag strandpromenad!
 
Här satt jag nog i timmar!
 
Vem behöver sällskap när man har det här?!
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jättekul att du skriver och berättar för oss här hemma. Ha det fortsatt bra och sköt om dej. Ps kom ihåg att smörja dina axlar, de såg lite ont ut. Kram kram

Svar: Tack Ingela <3 Kram!
Pilla

2013-04-25 @ 22:24:16
Postat av: louise

åh jag som tänkte ta med dig till Alladdin, världens bästa restaurang i Side. Men vi kanske kan äta lunch där ändå. På onsdag är jag laddad för en träff och rundtur. İkväll blir det nog inget, men det kommer fler gånger i sommar. Sommaren har bara börjat och det kommer bli en bra sådan!
Kram

Svar: Åh! Ja vi får väl ta och luncha där ändå :-) Jag ser så mycket fram emot den här sommaren så det är sjukt!
Kram!
Pilla

2013-04-26 @ 10:29:13
URL: http://louiseiturkiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0