Riktigt oväder!

Sådär ja. Nu har jag fått lite i magen. 
 
Nu har Maria hjälpt mig att sätta upp den lite tjockare gardinen som jag fick från Louise & Kadir i sovrummet. Och flyttat två av de som suttit här till köket och gymet. Hon och Selma var med till marketen också för de skulle ändå ut med sopor och ha lite bröd. Så äntligen fick jag bjuda tillbaka lite. Var ju väldigt lite, men det är en början. 
 
När vi kom hem igen så fick jag några ljus av Maria ifall strömmen skulle gå och så visade hon mig hur man gör med spisen. Kadir var ju här och installerade gasen till mig idag så jag ska kunna använda den :-) Samt tog hit lite grejor jag får låna tills jag skaffat mitt eget. Hon är så söt!
 
Hon och Selma bjuder alltid på skratt! Jag vet inte hur jag ska kunna förklar aför er hur roliga dom är! Som idag när vi gick till butiken. Hugo är inte dum inte. Vi försöker lura honom så att vi kan gå ut till marketen utan honom. Det lyckades vi med förvånansvärt lätt. Men efter halva vägen var han plötsligt där! Då ha han hittat bakvägen ut och kommit efter. Sen när vi kom hem igen skulle vi in genom porten utan att han följde med. Men det har han ju lärt sig att det gör vi ju varje kväll, så han är alltid först in. Han låter sig inte luras ens om vi kastar en pinne eller en boll! Så idag tog Maria fram kvasten. Han är helt tokig i kvasten! Han hoppar på den som tokig och biter i borsten. Men idag var han svårflirtad. Visste såklart vad vi höll på med. Så Maria står där och leker med kvasten och säger "mjau mjau, voff voff.. mjaaauuuuu" Alltså så söt så man vet inte var man ska ta vägen av skratt!
 
Har jag berättat att min toalett är trasig?! Jag spolar med en hink vatten. Jättetrevligt :-P Men vi har fått lov att stänga av vattnet för den står och rinner hela dagarna annars. Inte speciellt bra. Så imorgon ska vi se vad som händer med den. Om någon kan komma och fixa den snart så jag slipper spola med hink. Lite bökigt..
Men ja.. okej.. kanske inte speciellt intressant :-P
 
Ska återgå till dagens jobb. Idag tog Maria en bild med mig och en kund i butiken. Sen kom hon på att det måste ju upp en bild på bara mig först, för att presentera mig, innan hon lägger upp med kunder. Haha. Så imorgon ska jag ta på mig en byebye topp så ska jag få en presentation för de 700 medlemmarna i facebookgruppen. Ska altså se till att se bra ut imorgon?! Haha.
 
Jag har så roligt i butiken. Jag sa ju det. Att tiden gick så fort igår. Och det gjorde den idag med. Ända tills ovädret kom...
Och alla är så roliga på sitt eget vis! Tyska Maria har jag ju berättat så mycket om. Idag gick hon runt och pratade tyska med sig själv i mörkret och ovädret. Fick lova att fråga flera gånger om hon pratade med mig. Då bara muttrade hon lite mer på tyska. Haha! Man kan ju undra vad hon sa egentligen. Fast jag har ju mina aningar! Haha!
Och igår när det lugnat ner sig och vi står och plockar ihop lite där de sista två timmarna som var så tomma så är det helt tyst. Vi går alla i vår egna lilla värld. Helt plötsligt från ingenstans hör man en hög stämma: "SHE MAKES ME GO OOHOOOH SHE MAKES ME GO OHOHOOOOOOH" Det är en låt som går på radion rätt ofta. Men radion var inte på. Det är Yuksel som går i sin egna lilla värld och helt plötsligt tar i från tårna och sjunger för hela butiken! Är svårt att åter-berätta. Men jag fick bita mig i läppen för att inte börja skratta. Det hela var bara så komiskt!
 
Och så var det ju det här ovädret. Det ha varit mulet hela dagen, men vid fyra smällde det till och himlen öppnade sig. Vi hade förberett för oväder så det mesta var inne renad. Men ridåerna gick ned ganska så snabbt där kan jag lova! Fy vilket väder det var. Vi var bara fyra kvar i butiken och inte en människa gick ju såklart ut för att shoppa i det ovädret! Så där satt vi och helt plötsligt blev det kolsvart. Strömmen gick. Så där satt vi i mörkret. Vid varje hög knall skrek jag till! De andra måste trott ja var knäpp. Typ.. "hur ska hon överleva denna sommar?!" Haha! Till slut insåg vi att det kommer att vara dött och jag fick gå hem lite tidigare. Tyska Maria smet också iväg. Men än håller regnet i och som sagt har det blinkat till flera gånger i lampan här hemma. Jag får hoppas ljuset får vara på och att det är lite varmare imorgon, nu när alla kläder är så blöta!
 
Såhär mörkt och trevligt var det i butiken...
 
Sjöarna utanför...
 
Då har vi ändå "tak" utanför liksom...
 
Söta Alice kom in och tog skydd. Hon nästan ålade in alldeles blöt och skskis. Stackars liten!
Syns knappt att hon är en GoldenRetriver för hon är så lurvig ock blöt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0