Första natten i Turkiet

Ja, då var jag på plats. Känns jättekontigt men spännande. Ligger nu i min bäddade bäddsoffa och tittar på de vita väggarna. Lite halvparanoid över om det finns massa kryp där?! Hehe. Lägenheten är kanonstor. Har ju en hel våning för mig själv!! Till och med ett gym! De ni ;-) Hehe. 
Standarden är såklart inte den man är van vid i Sverige och min första dusch var lite fisförnäm! Jag kollade även där hela tiden runt mig efter småkryp :-P Det lär väl ge sig när jag bott in mig. Jag är ju alltid lite basillskräck innan jag bott in mig. Hehe.
 
Imorgon kommer jag garanterat väckas av tuppen som galer! Säger man galer?! Den sjöng då på för full hals idag när jag försökte sova igen mig lite på middan. Jag har en rätt så mysig utsikt! Ska visa er sen. Och en jättebalkong! Jag kommer till och med ha lyxen att få hit en ugn!! Nu har jag varken kylskåp eller garderob, men det ska komma i veckan. Jag tror att jag kommer att kunna trivas bra i den här lägenheten. Om inte annat så har Selma sina söta små knep som gör det hemtrevligt! :-)
 
Selma är Marias dotter. Maria är min chef, ägare till butiken där jag ska jobba. Selma har varit urgullig hela dagen och pratat på bra duktigt. Hon hade plockat blommor till mig som stod här och välkomnade mig på skrivbordet. Och så klippte och klistrade hon ihop en hjärt-blomma direkt när jag kom till butiken, som jag nu fått prytt med ett sött klistermärke. Även det ifrån Selma.
 
Hon kommer garanterat att vara min solstråle här nere. När jag sovit ca 2, 2,5 timme på eftermiddagen vaknade jag till, komaliknande, och kände hur mycket jag redan saknar alla där hemma. Jag tänkte på min familj. Och kände mig så ledsen, tänkte en kort stund att jag vill hem igen! Fällde ett par tårar. Tänkte att jag ska nog gå upp till Maria & Selma och se om de vill göra något med mig. Så att jag har något annat att tänka på. Precis när jag klätt mig knackade det försiktigt på dörren. Selma! Hade hon hört mina tankar? Där står hon gullegrisen med en bricka med mat! Jag frågade om hon ville komma in. Så medan jag åt underhöll hon mig och bjöd mig på en massa leenden! Senad följde jag med henne upp för att tacka för maten. Så nu har vi spelat spel och pratat hela kvällen hon, jag & Maria.
 

Kommentarer
Postat av: Jessi

Låter som dom ha släppt in dig i familjen :)

Svar: Ja det har dom verkligen :-)
Pilla

2013-04-07 @ 22:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0