Om jag kunde tolka drömmar...

Anledningen till att jag var så supertrött i morse var att jag har haft en fruktansvärd dröm. Jag mådde superdåligt när jag vaknade. Den var verkligen hemsk. Ni vet när man drömmer att man typ blir dödad?! Eller jagad av en mördare. Eller att någon i ens närhet dör?! Den här var värre.
 
Jag önskar att jag visste vad den betyder. Jag har ju länge gått och undrat över, och känt på mig, att jag har varit med om något som jag förträngt. Alltså något som, för mig, varit så jobbigt att jag helt enkelt inte klarat av att minnas det. Jag vet ju redan en händelse som en nära vän berättade för mig som jag inte visste hade hänt. Hon berättade om det som om det vore igår. Men jag visste verkligen inte att det hade hänt. Nu, när jag funderat på det, har jag svaga minnen av det.
 
Kan den här drömmen ha något att göra med vad jag kan ha förträngt? Eller vad betyder den? Den var så verklig. Och så hemsk. Jag minns den för väl. Dock inte hela drömmen i detalj. Men en viss del. Som var så stark.. Den minns jag. Den var skrämmande äkta. Jag skrek efter mamma. Jag skrek desperat! Det var ett ekande skrik som grundades djupt ner i lungorna. Raspande skrik. Med gråt. Så mycket gråt.
Det kändes som något jag inte kunde berätta för någon. En djup, hemsk hemlighet. Men den här personen som var med i min dröm. Kommer jag kunna möta denne utan att hamna tillbaka i drömmen?
 
Jag känner ett desperat behov av att veta vad min dröm betyder. Gräva i mig själv. Vad betyder det här? Vad är det jag förträngt? Vad är det som liksom bara skriker efter att få komma ut? Så att jag kanske, äntligen, kan gå vidare...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0