Jag saknar den tiden..

Jag saknar tiden då jag och Anna var hos farmor en vecka varje sommar och badade och hade skoj. Det var den tiden då jag avundades Anna som var så modig och vågade hoppa från tredje trampolinen, jag vågade inte alls. Men den dagen jag vågade hoppa från första var jag superstolt över mig själv! Det var den tiden jag inbillade mig att det fanns vithajar någonstans där nere om jag skulle komma för långt ner.
Jag saknar den tiden då vi kom på idén att bada med kläderna på, för att vi inte orkade byta om.

Jag saknar den tiden då jag och Carro skulle vara duktiga och cykla till Sunnanö men ringde hennes pappa för att vi inte orkade cykla hem igen. Jag saknar den tiden då vi tog moppen, de sena sommarkvällarna efter en dags bad. Jag saknar tiden då vi var vid Liljan.

Jag saknar tjejkvällarna med Jenny, Malin, Mickis, Nadja och alla er! Den gången när vi alla satt på Hushagen och skrek i kör när pizzabudet plingade på dörren och han frågade om vi såg på en läskig film.

Jag saknar den tiden då jag bode på Hushagen och jag och Anna drog nylonstrumpor på huvudet och klädde oss i galna kläder. När vi gömde oss för grannarna.

Jag saknar den tiden då jag och Zara råkade ta en öl, en till och en till. När Stefan kastade ölen i snön och när jag och Zara satt och grät i omgångar på toaletten, för de mest patetiska anledningar.

Jag saknar den tiden då Marre lurade mig vid allén och det slutade med att jag sprang skrikande hela vägen hem, med Marre gapskrattande en bit bakom.

Jag saknar den tiden då jag, Jenny, Mickis och hela gänget badade i rondellen vid Kupolen.

Jag saknar den tiden då jag sjöng "Ja må hon leva.." för Carro med en adventsljusstake.


Jag saknar den tiden, då jag trots omständigheterna, hade roligt.



Just nu går jag på sparläge.
Det enda som får mig på bättre humör är mitt jobb.
Tack gode gud för mitt jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0