Zombie-like!

När jag vaknade imorse satte jag mig i sängen. Alla muskler liksom kändes som de aldrig skulle komma igång. Armar och ben var tunga som bly. Ögonlocken ville inte öppnas. Jag var så trött och det enda jag ville var att klockan skulle vara 13 så att jag fick ta min siesta. Ingen träning idag inte! Idag tänkte jag vila. Och så kom jag till jobbet och allt bara vände! Det kom en massa svenskar, bland annat några som varit i butiken innan och kikat, så jag känner igen som lite redan. Det är så kul när dom sedan kommer tillbaka och handlar en hög ;-)
Jag blev hur pigg och glad som helst! Så när klockan var 13 var det nästan halvtråkigt att åka hem. 
 
Jag var in i butiken brevid och tittade lite på klockor. Hej och hå! Hur ska jag någonsin kunna välja bara en?! Han har sjukligt många fina klockor ju! Jag vill ha typ hälften! Fast när jag precis provade en klocka så gick bilen hemåt. Så jag tror att jag ska gå tillbaka imorgon faktiskt. Vill så gärna ha en klocka på armen :-)
 
Väl hemma så böt jag om till träningskläderna och satte igång. Jag är stolt över att jag faktiskt gjorde det! Men det kändes att jag var ordentligt trött. Alltså det är dagar som denna man önskar resultaten visades på direkten. Jag låg halvt död på golvet efteråt och tänkte att får jag inga resultat av det här så får man inga resultat av någonting! Det är så otroligt varmt. Något helt annat att träna här än i ett gym i Sverige! Jag har alla fönster på vid gavel, men det fläktar väl inget för det.
 
Det här året pratade Maria om att det skulle bli rekordvärme. Det är ju redan varmt för att vara maj, men det skulle bli varmare än det varit på 30 år! Det varmaste hon haft är 52 grader i skuggan, på de 15 år hon har varit här. Så jag vet inte vad jag har att vänta mig?! Det enda jag vet att allt det här har en mening. Jag hörde att 2013 är förändringarnas år, och jag har alltid kännt i magen att det kommer att vara MITT år. 13 är trots allt mitt turnummer. Och jag har ju redan förverkligat en av mina drömmar redan detta år, så jag vet att fler drömmar kommer att slå in. Jag ska fira in det nya året i min röda klänning som fortfarande ligger hemma i Sverige med prislappen på. Eller varför inte julen?! :-)
 
Det där skämtet som handlar om att gifta kvinnor är större än singel-kvinnor tycks hos mig stämma.
Att gifta kvinnor tittar i sängen och går till kylskåpet, singelkvinnor tittar i kylskåpet och går till sängen. 
Detta är mitt kylskåp..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0