Timeing är min starka sida?!

Idag har vi fått en ny tjej i butiken, Cecilia. Trevlig tjej, som blev satt att bli upplärd av mig. Jag som knappt vet själv vad jag gör ibland? Hihi, nej men det var roligt! Vi kunde dessutom promenera hem tillsammans vid 13, för vi skulle åt samma håll!
 
Nu på kvällen var det ganska så bra med folk. Mer svenskar, vilket jag tycker är väldigt roligt! Men jag tyckte faktiskt att det var en ganska rörig kväll? Jag kände att jag inte riktigt fick vara kvar med en kund i taget utan blev ropad hit och dit mest hela tiden. Dessutom när man hjälper kunder att hitta grejer, sen fixar någon annan så de får betala. Jag vet inte. Det känns bara lite rörigt. Men det är väl så det blir ibland ;-)
Jag tycker nog att det är roligast när man får en storshoppande familj som samlar på sig högvis med kläder och som man kan hjälpa ett litet längre tag än typ 5 minuter. Jag tycker det blir mer personligt och trevligt, jag är ju lite sån.
 
Stämningen har varit lite annorlunda på jobbet idag. Riktigt vad det varit som legat i luften vet inte jag. Men alla utom jag och Cecilia satt på ett litet möte på em bland annat, vilket jag inte har en aning om vad det handlade om. Men men. Hoppas stämningen är lättare imorgon. Hoppas att jag får mer tid att prata med anne. Vi har inte haft så mycket tid över för det idag.
 
Idag när jag var hemma och tränade efter promenaden hem så hörde jag hur bilar kom och åkte där ute. Jag stod och tänkte att jag hoppas dom inte ser mig. Är rätt bra insyn till mitt gym och jag måste ha fönstren öppna annars får jag ingen luft. Jag körde på som vanligt och blir såklar megasvettig i denna värmen. Jag hör att Kadir och några fler grejar med något där ute. Plötsligt knackar det på dörren! Shit! Jag är liksom genomblöt av svett?! "Hoppas att det är Maria" tänker jag för mig själv, men ser att ingen bil är hemma. Tittar i kikhålet och visst är det Kadir som står där ute. Ja.. jag spelade ju musik i gymet och hade fönstrena öppna, så jag kan inte direkt låtsas att jag sover eller inte är hemma?!
Jag får helt enkelt öppna dörren och än en gång vilja sjunka genom golvet. Han förklarar något om att han skulle behöva in i ett av mina rum och sätta upp något för TV.. Jag gissade på parabol? Han bad om ursäkt, slängde en blick in på mitt rum och på mig. Jag sa att det var lugnt. Kom in! Så skulle han bara hämta sin kompis. Jag vänder mig runt och ser hur det egentligen ser ut i mitt rum! Åh herregud! Snabbt som tusan fick jag springa runt och stänga dörrar till vissa rum och så ser jag det värsta av allt! UNDERKLÄDER PÅ GOLVET I BADRUMMET! Alltså tack gode gud att han gick ner och hämtade den där parabolen innan dom kom in! Tänk om mina underkläder legat kvar på golvet, då hade jag ju dött bara en aning mer än vad jag redan gjorde.
 
Dom kom in med parabolen och nu vågade ju inte jag fortsätta träna. Men det verkade ta en stund så jag var ju liksom lite tvungen att fortsätta. Så jag ställde mig och gjorde mina övningar bäst jag kunde, men bakom dörren.  jag stod där och tröck, hoppades att dom inte skulle se mig. Kadir bad om ursäkt flera gånger, men det var väl ingen fara. Var ju bara det att jag skämdes så in i norden :-P
Jag vet inte hur jag kan ha sådan himla timeing hela tiden?! Vad för bild Kadir har av mig kan man ju verkligen undra. Skulle va rätt så kul att veta? :-P
 
Fick reda på idag att mina planer för onsdagen inte gick ihop. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Kanske bara njuta och skämma bort mig själv då? Eller ska jag våga mig ensam iväg till Manavgat?
Får sova på saken. Måste sova nu så jag orkar upp imorgon ;-)
 
Kanske ska jag läsa på min lilla brygga igen?
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej! Hittade hit av Louises länk och ville bara önska dig välkommen till Side! Såg att du fått en kommentar om hamam och det tycker jag verkligen du borde unna dig! Superskönt och perfekt innan värsta hettan kommer hit då du blir renskrubbad från massa döda hudceller.
Bor förresten själv en bit från Side och känner både Louise och Maria så hoppas få träffa dig någon dag!:)
Monica

Svar: Hej Monica! Vad roligt att du skriver :) Hoppas verkligen att jag får träffa dig någon gång :) Jobbar du också här i Side? Ja jag kanske ska unna mig det, är det bättre nu innan värmen kommer?Kram :)
Pilla

2013-05-07 @ 21:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0