Hur många Penillor krävs för att skruva i en glödlampa?

Kadir måste tro att jag är blåst på riktigt.
När jag var ledig i onsdags så kom äntligen han och hans bror och fixade min toalett. Så jag städade medan dem höll på. Var rätt bra att gå upp till frukost kl. 8. Jag hann ju med hur mycket som helst min lediga dag :-)
Men i alla fall. Dem helt isärmonterade min toalett så jag blev lite orolig där ett tag! Haha!
I badrummet hade jag ju draperiet i badkaret, för att dem skulle kunna hålla på bäst de ville. Man kan ju undra vad dom tänkte när dom flyttade på det? Inte att jag kanske ville ha hjälp att sätta upp det? Jag glömde ju såklart att fråga eftersom jag blev så generad över lampan. Så dom kanske trodde att det var där jag ville ha det..? I badkaret..
 
Jag frågade när dom var klara då om min lampa i käket, som inte velat fungera sedan åskan. Jag hade köpt en ny glödlampa och skruvat i, så den var hel. När jag stod och skruvade i lampan tänkte jag lite halvkomiskt för mig själv "hur många Penillor behövs för att skruva i en glödlampa"? Vilket alltså verkade vara mer än en eftersom när jag tröck på knappen hände ingenting. Så nu stod jag alltså här med Kadir och hans bror. Dom frågade om jag hade en stol, så jag hämtade den. Kadirs bror ställde sig på stolen, sträckte på sig, skruvade lite, bad Kadir trycka på lysknappen. TADAAAA! Lampan fungerar! 
Jag ville helst bara sjunka genom golvet. Jag hade inte skruvat i lampan ordentligt! Det var det enda problemet!! Dom skrattade ju såklart åt mig och jag fick ju skratta med lite åt mig själv. Men mer blond in i själen har jag nog aldrig kännt mig.
 
För att sedan lägga på lite extra på blåsheten så skulle jag koka mitt eget te imorse eftersom Hatidje är ledig idag och Kadir skulle till jobbet. Så jag slår på plattan bara och tänkte att det var väl kvar i kannan efter Kadir. När han kommer tillbaka efter att ha hämtat bröd till mig så kollar han i kannan och säger att han kan fixa, är inte det här från igår?! Jag skämdes en aning igen och sa att jag inte hade någon aning, så han slängde ut det och gjorde nytt. Heja mig alltså! Man kan ju undra vad han tänker egentligen.
 
Här tar dem isär min toalett.
När dom var klara så sa Kadir "eehh.. now maybe you can clean...."
Jag tittade in och hela golvet var svart och blött! Haha. Riktiga hantverkare med andra ord ;-)
 
Idag har jag försovit mig för att min mobil var av när jag vaknade och då ringer inte min klocka. Jippie! Tur i alla fall att jag hann göra mig i ordning och att jag idag ska åka dolmus så att jag vet själv vilken tid jag ska iväg. Det vill säga NU!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0