Händelserik dag

Jag vet varken var jag ska börja eller sluta! Vad mycket jag har i huvudet! Vilken dag detta har varit!
Och igår skulle jag ju berätta om bilfärderna hem, men så tappade jag tråden helt. Ursäkta mig för de inte så roliga inläggen :-) Nu är jag på banan igen!
 
Idag vaknade jag av en mardröm och var på mycket dåligt humör. Jag var ledsen, arg, besviken förvirrad och frustrerad. Allt på en och samma gång. Hade gärna legat i sängen och tröstätit hela dagen. Men jag skrev lite med Jessica och hon sa att jag skulle avreagera mig på vikterna och CTn. Vilket jag gjorde. Om jag gjorde! Jag har nog aldrig varit så förbannat på ett gympass. Efter halva passet så svor jag och var så arg så jag sparkade i sten och slängde hopprepet. Om jag vetat att jag var ensam i huset hade jag nog vrålat också. Jag hade krig med gymet! Men till slut var jag igenom och fick ta mig en dusch och bestämde mig för att åka iväg till Manavgat på egen hand. jag behöver en turkisk telefon!
 
Jag bar iväg mot dolmusen. När jag börjar närma mig ställen som hette något med Manavgat så funderade jag på vart det var man gick av egentligen. Jag började hålla utkik efter Turkcell som alla sagt att jag skulle åka till. Det kom ett, och ett till. Men det var ju så dött runt omkring? Skulle det inte finnas massvis av affärer här? Jag satt kvar och tänkte att det kanske kommer ett till. Och visste gjorde det de! Inte bara ett. Butiker fanns det och Turkcell fanns det. Men vart ska jag av då?!?! Jag hade ju ingen aning om vart själva MANAVGAT var. Där man liksom "går".. Jag satt kvar. Inga turister gick av, så jag satt väl kvar jag med.. Så började affärerna bli färre. Turisterna satt kvar. "Hallå var ska jag aaav?!" tänkte jag.. Till slut ropar chauffören "slutstation"! Jaha. Det var väl bara för mig att gå av då, och promenera tillbaka samma väg som han åkt.. Eehh..
 
Ser ni palmen? Blåste väldigt idag!
 
Jag promenerade och promenerade. Gick in i vartenda Turkcell, men fattade inget. Fanns ju bara moderna mobiler för flera hundra? Jag fortsatte gå.. Tittade på lite kläder och parfymer. Funderade om jag skulle äta någonstans? Jag var ju riktigt hungrig. Men hur kul är det att sitta ensam på en restaurang? Jag gick förbi dem allihop. Kände mig helt vilse.. Köpte ett par byxor och parfym. Tänkte att jag tar en dolmus tillbaka. Men vart är dolmusen nu då?!
Jag åker inte ensam till Manavgat igen kan jag då säga :-)
 
Utsikten från en bro i Manavgat.
 
När jag äntligen kommit tillbaka till Side så gick jag av runt butiken för jag hade fått för mig att det fanns ett Turkcell där, men när jag pratade med anne så sa hon att jag skulle gå typ hela vägen hem igen, så skulle hennes man komma och hjälpa mig. Så jag gick och jag gick med min tunga väska och påse (hade köpt stekpanna på Migros också!). Till slut var jag nästan ända hemma och visste fortfarande inte var jag skulle möta honom? Jag satte mig och väntade, och väntade. Men han kom ju inte. Till slut var jag tvungen att gå tillbaka för att se om jag missat något?! Och visst hade jag det. Han stod ju på andra sidan gatan och väntade. 
Jag sprag över och bad om ursäkt att han fått vänta. Så var vi in och fixade telefon och nummer till mig :-) Vet dock inte om det funkar ordentligt än, men när det gör det stänger jag av mitt svenka nummer! Så har ni missat att få mitt turkiska så hör av er :-)
 
Jag var hem en vända för att duscha av mig lite och lämna av lite grejor. Tog en fika tillsammans med Maria, Selma och Marias mamma :-) Hon kom inatt och ska stanna på obestämd tid. Så nu har vi en till i huset :-) Hon hade med sig stegmätare till mig och Maria så nu ska jag börja kolla hur mycket jag vandrar runt om dagarna ;-) Hihi!
 
Jag satte på mig mina nya supersköna byxor och tog dolmusen ner till typ butiken igen. Jag tänkte unna mig lite hårvård och en klocka :-) Eftersom jag blivit rekommenderad att gå till Fashion och fråga efter "Djem" så gjorde jag det. Jag fick värsta servicen! Det var tre stycken som fixade håret! En som tvättade, en som klöpp och två som fönade! Hihi. Var riktigt lyxigt, och det blev jättesnyggt stylat! Dessvärre håller sig inte mitt hår platt så länge i detta klimatet. Men det var ju snyggt ett tag i alla fall ;-)
 
Sen gick jag mot butiken, skulle köpa klocka i affären brevid! Den där som hade hur många som helst som jag ville ha! Var rätt mycket kunder, men jag hejade på anne och de andra och hon var lika söt som vanligt! Jag kommer gående och hon liksom tappar hakan när hon ser mig och utropar "MACSHALLA! tu tu tu" (vilket man ska ta som en stor komplimang!) 
Jag kollade på klocka ett bra tag innan jag till slut bestämde mig för en rätt så enkel med jättefin. Fast lyxig Rolex såklart ;-) 
 
 
Jag hörde om jag inte kunde få lift hem med någon senare så Hasan sa att jag skulle komma vid 23 så skulle nog Kadir hem då. Så jag vandrade iväg för att kanske få mig en pedikyr. Fast när jag gick runt så var jag mer sugen på en drink och att ringa och skvallra lite med Sverige. Så jag satte mig på Norden och var lika artig som vanligt och pratade i telefon hela tiden. Jag beställde en Strawberry daquiry och njöt av den goda smaken. Oj vad god den var! Men eftersom jag ätit lite dåligt så kände jag att en var mer än nog. Jag pratade länge med Carro i telefon och fick skratta massor :-) Men så började klockan närma sig 23, så jag fick lov att gå.
 
Väl i butiken igen hade Kadir åkt för länge sedan, så jag fick åka hem med Louise och hennes Kadir vid 24. Så nu sitter jag här och skriver så tangenterna glöder. Äntligen hemma ;-)
Louise kom med glimten i ögat och sa "Jag har en date till dig!". Så det har jag nu lite svårt att släppa ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0