Besök från Borlänge!

Idag har jag haft besök av en iten del av Borlänge i butiken! Susanne & Lasse var in och handlade ett par jeans och en tröja. Och så hade dem med sig knäckebröd till mig. Mums mums mums. Nu slipper jag fundera vad jag ska äta några dagar ;-) Var så roligt att träffa dom! Hade velat träffas mer och prata en massa! Men nu jobbade jag ju så då fick det bli en liten stund i alla fall. Suuuuuperkul!
 
Annars är det rätt så segt på jobbet faktiskt. Det är dessutom flera som inte är så pratglada längre så det är i stort sett jag och anne som håller igång och pratar och stojjar! Och så såklart Louise på kvällarna! 
Kunderna är mest tyskar. Känns nästan som det är mer tyskar nu än tidigare, man står liksom och längtar efter att någon ska prata svenska. Eller i alla fall norska eller danska! Men nej, typ alla är tyskar. Och eftersom jag inte pratar så bra tyska så blir det rätt så svårt. Lite trist. Engelsmän får det också gärna vara fler av. De är så otroligt trevliga :-) Visst är det väl bra att jag får träna på min tyska, men det är inte alla tyskar som uppskattar att man inte förstår vad de säger..
De senaste dagarna har det dessutom varit typ bara folk som bara ska "titta lite". Man liksom går fram till 20 st, en av dem kanske handlar något litet. Hur segt som helst!
Jag gillar i alla fall hittills mina delade turer! Men kommer nog att tycka allra mest om att jobba typ 16-01 skulle jag tro. Vi får väl se hur jag kommer att jobba i framtiden.
 
Idag har varit en sådan där vanlig dag igen. Då egentligen inget speciellt har hänt. Förutom höjdpunkten då jag hade besök hemifrån såklart.
 
Idag har jag varit här i en månad. Det känns helt sjukt! Jag har nu bott i Turkiet i en MÅNAD! Och 6 till ska det bli. Minst :-) Tänk ändå att det var 4 veckor sedan jag kom släpandes på mina väskor in i butiken.
 
Att det nu gått en månad betyder ju också att nu kommer min första lön. Jag funderar faktiskt på om jag ska unna mig lite lyx på onsdag då jag är ledig. Jag ska ju först till Manavgat med Louise, men på kvällen ska ju hon jobba och då tror jag att jag ska unna mig lite fotvård. Eller kanske ska jag klippa mig? Mina fötter skulle må bra av att få bli lite omhändertagna. Fast mitt hår är ju också väldigt slitet. Jag får se vad jag väljer för något :-) Men någonting ska jag i alla fall unna mig har jag bestämt!
 

Kommentarer
Postat av: zandra

sorry att jag kommenterar så mycket men har själv bott i side 2 år ;) har du provat hamam? annars unna dig det! eller det kan man alltid unna sig! så härligt!

Svar: Hej igen ;) Det är bara roligt att få kommentarer och tips! Blir jag jätteglad för :) Bor du här nu också? Du kanske känner Maria och Louise?
Ska kanske ta och unna mig hamam. Har provat en gång för 2 år sedan och det är ju så galet skönt :)
Kram på dig :)
Pilla

2013-05-07 @ 12:55:16
URL: http://lifeaccordingtoz.blogg.se
Postat av: zandra

haha vilken tur då! nej tyvärr inte :/ jag är i nya zeeland just nu och jobbar här men kommer till side på semester i sommar. jobbade två säsonger som reseledare. jag känner louise lite grann :) finns ett bra hamam uppe på kemer gatan demirham men louise o kadir kan säkert tipsa dig om ett också :)

Svar: Okej tack så mycket :) Blev inget hamam idag, men kanske en annan gång :)Vad roligt! Hoppas att jag får träffa dig då :) Vad spännande att du är på Nya Zeeland! Låter häftigt ;-)
Pilla

2013-05-08 @ 11:46:26
URL: http://lifeaccordingtoz.blogg.se
Postat av: zandra

ja det ska du absolut göra ;) det kan nog hända, går alltid på strandpromenaden o tar mig en kik in på butiken :) Haha ja det är det :)

Svar: Det tycker jag låter bra ;-)
Pilla

2013-05-09 @ 10:49:49
URL: http://lifeaccordingtoz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0