Vardagslyx

Även denna vecka då jag var ledig var en helt underbar dag. Fast på ett helt annat sätt. Denna dagen hade jag bestämt mig för att åka dolmus in till Manavgat och gå på Sali Pazar själv. Jag hade tänkt kolla hur dyrt det skulle vara och köpa en solsäng. Kanske skulle ge mig en sådan som födelsedagspresent?
Jag kom dit och hittade en superbilligt. Jag kunde helt enkelt inte hitta på någon anledning till att vänta. Så jag köpte den direkt. Jättebra idé! Ända tills jag stod utanför med en stor solsäng. Och ingen bil. Ehm.. Jag kunde inte direkt ta denna i dolmusen! Jag ställde mig och tänkte att det kommer säkert en taxi snart, sådana ser man ju här hela tiden. Men icke. Där står jag typ hur länge som helst, vid vägkanten, med en stor solsäng. Lyckat. Jag tänkte att jag måste ju på något sätt komma på hur man ringer taxi.. så jag provar ringa Maria, som inte svarar. Så jag ringer Louise, som svarar, men har typ lika lite aning som jag hur man får tag i en taxi. Så jag får gå in i butiken och fråga.. Lyckligtvis ringer Maria precis så hon berättar hur jag ber om det på turkiska, eftersom ingen där inne pratar engelska. Så till sist fick jag hem min solsäng! Lyx! 

Jag fick dessutom vattenmelon när Hasan kom hem! Mums!
 
Lyxigare än såhär kan man väl knappast få det?
 
När dessutom denna hängde på dörren härom dagen..
 
 
Vardaglyx blir sällan bättre än såhär!
 
När jag fått hem detta och tagit n dusch och frächat upp mig lite så tog jag mig ner till stranden. Denna gången västra stranden. Jag hade bestämt mig för att nu ska jag baskemig ta ett dopp i havet! Någon gång måste jag ju bada, och nu har jag ändå varit här i typ 2,5 månader. 
Jag gick ner och la mig utanför SunFlower. En kille som jobbade vid WaterSport sa att det skulle vara gratis, och att han by the way kunde vara min boyfriend om jag ville det. Haha! Dom är så roliga. 
Jag gick vidare mot SunFlower bäddarna och märkte att jag snart hade två killar i släptåg. När jag kom fram visste jag inte riktigt var jag kunde lägga mig, så en av killarna som hade förföljt mig kom fram och sa att här kan jag sätta/lägga mig! Jag tänkte att då var det därför dom gick efter, han jobbar här! 
Jo visst, jag lägger mig, han hämtar någon annan som frågar vad jag vill dricka, hämtar handdukar, ger mig en och placerar sig i solsängen brevid min. Ehm...? Vem sa att jag ville ha sällskap?!
Han kunde också vara min "boyfriend" om jag ville. Och tyckte verkligen att vi skulle bada. Jag sa åt honom att bada kunde han göra själv. Han var superdålig på engelska, men han lärde mig i alla fall "hayer", vilket är nej på turkiska. Mycket bra ord att kunna. Jag använde det typ 50 gånger direkt. Haha! 
 
Jag fick i alla fall njuta ordentligt i solen på stranden och bada massor i havet. Jag älskar denna strand! Hur fin sandbotten som helst! I'm in love! Jag badade tills mina fingrar såg ut som russin! Haha! 
Jag såg senare, i spegeln, att jag fått rejält med färg i ansiktet. Mestadels röd. Men nu, några dagar senare, ser jag mer brun ut :-)
 
Senare på kvällen åt jag en supergod middag på Alladdins, där dom hade fullt upp med ett gäng på 20 pers, men dom är ändå alltid lika tevliga och välkomnande :-) 
Jag toppade lyxen denna dag med manikyr och pedikyr hos Cem på Fashion. Dom är också hur goa som helst! Hon som fixade mina naglar var hur nogrann som helst och det syntes hur stolt hon var själv över resultatet sedan ;-) Cem sa att jag får komma tillbaka sen och få ny färg helt gratis då denna hade försvunnit. Lika som han sa förrut att jag skulle komma och få håret fixat några gånger i veckan, för att göra lite reklam åt dem. Håret har jag dock inte fixat något mer, eftersom jag ändå alltid har uppsatt på jobbet. Men naglarna får jag gärna ommålade ibland :-)
 
 
 
 
Vilka princessnaglar va?! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0