Sali Pazar

Idag blåser det typ storm, så ikväll kommer det säkerligen en hel del brända turister. Sådand här väder då man inte känner hur det bränner i huden. Det var en helt okej shoppingkväll igår. Sa jag det? Jag hade nog någon kund i stort sett hela tiden. Trevliga dessutom! Så min önskan kan man väl säga blev uppfylld. Jag hoppas heöt enkelt på en ännu bättre kväll ikväll! Och ikväll kommer dessutom Maria att börja jobba kväll! Jippie! Behöver jag inte känna mig så ensam nu när Louise också gått hem.
 
Nu har jag fått en fläkt och en sopborste också. Så kanske det går lite lättare att sopa golven. Nu slipper jag ju Hugos bästa vän. Någon dag ska jag ta mig dit och köpa lite småsaker själv också. Jag ville göra det så snabbt som möjligt idag eftersom stackarn var trött. Jättegulligt av honom att köra mig ändå. Han kom och knackade på och frågade om vi skulle åka. "Yes if it's really ok" skulle jag säga "yes, if.." var det enda jag hann få fram innan han sa att självklart! Nu åker vi! 
Så jag rafsade ihop min väska och vi åkte iväg. Så sitter vi i bilen och jag funderar.. som vanligt.. på vad jag ska säga.. Det känns ju bara dumt att vi stiier där knäpptysta båda två. Så jag frågade om imorse, när jag kom ner för att äta frukost, och köket var tomt! Han såg helt förvirrad ut stackarn och jag fick säga det tre gånger innan han förklarade att han var väldigt trött så han hängde inte med riktigt. Han förklarade att han åkt både hit och dit hela dagen idag. Jag kände mig lite smådum som fick honom att köra mig och krångla när han egentligen bara längtade efter att få sova. "But I promised you I'll drive you so.." Men jag sa ju att om du är trött så måste du säga till! Han hade ju inte alls lovat. Bara sagt att vi skulle åka idag.
 
I alla fall så skulle jag förklara för honom vad jag skulle ha. Vilket inte var så lätt när jag inte kom på vad något av det hette på engelska. Jag försökte förklara en fläkt.. Varpå han typ bara skrattade åt mig! (han måste verkligen tro att jag är blåst på riktigt)
Vi kom fram och han stannar bilen efter vägen. Jag inser lite panikartat att han tänker släppa in stackars mig i det där stora Sali Pazar helt ENSAM. Jag tänker att jag måste komma på något. Snabbt. Så jag frågar var jag hittar den här (visar med händerna, en duschdrapperistång). "Ehmm.. I don't know eather, but I can help". Ja tack. Jag kan inte det engelska ordet så hur ska jag kunna föklara detta i en turkisk affär?! Haha
han följer med och frågar fråga på fråga i butiken innan vi kommer fram till att stången finns inte, men det andra letar vi fram. Jag fick inte ens fram det engelska ordet för en sopborste?! Till slut fick jag i alla fall det viktigaste. 
 
Eftersom turkarna är gentlemän (de flesta, tillochmed kvinnorna, alla är verkligen sjukligt artiga. till skillnad från dem känner man sig ju hur otrevlig som helst?! jag menar typ på frukosten då tillochmed en gravid kvinna ställer sig upp för att jag, en helt vanlig person, ska få sitta ner, liksom vägrar sitta om inte jag sitter. hur oartig känner man sig då?!) så bar han allt, öppnade dörrar och bara serverade allt utanför min dörr. Bättre kan det ju inte bli.
"Pennyyy! Are you happy now?" Haha! OM jag är :-)
 
Jag tycker på något vis om mitt nya smeknamn. Det klingar så fint med denna turkiska dialekt.
 
Hugos älskling.
 
:-)
 
Haha såg när jag kom hem att det är värsta Sverigesopen ju :-P
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin från Finland

Hej! det är så trevligt att läsa din blogg. Jag har varit i Side 2 gånger med man och barn och precis så som du beskriver det är det! Underbart på ett lättsamt och roligt sätt. Vad du är duktig som har minskat midjemått med 12 cm! verkligen! Det är inte lätt....Bra jobbat!Vi funderar på Rhodos eller Side resa till hösten...men jag tror att Side vinner! Jag tycker så mycket om glädjen och energin i Side.
Ha det gott! hälsn Kerstin från Finland

Svar: Hej Kerstin! Vad roligt att du gillar min blogg :-) Och tack så mycket. Jag hoppas på 12 till innan säsongen är slut ;-) Vad roligt! Jag hoppas att Side vinner och att ni kommer till Marias Butik och hälsar på mig :-) Hoppas ni har fått sommar även i Finland!
Kram!
Pilla

2013-06-04 @ 08:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0