Gudomliga jordgubbar!

Sitter och avnjuter de mest ljuvliga jordgubbar. Helt otroligt så goda!! De smakar sådär som man tänker sig att jordgubbar smakar när man ser dem och känner doften av dem. Sen blir man alltid så besviken för de är inte i närheten så goda som man tänker sig. Men det mina vänner. Blir man INTE här ;-)
 
 
 
Jag vet inte ens var jag ska börja att berätta om denna dag. Om allt nytt. Alla nya människor. Jag skulle kunna skriva hur långt som helst!! Men jag kan ju börja med att min första riktiga dag på jobbet gått jättebra! Helt galet vad bra det har gått. Jag har sålt till både tyskar och svenskar. Jätteroligt att det börjar komma mera svenskar! Det går att prata så mycket mer med dem och det är lättare att diskutera kläder. Alla blir så häpna när det kommer fram någon som pratar svenska flytande! De liksom hoppar till och utbrister "men är du sveeensk?!". Jättekul faktiskt. Dagen gock kanonfort när jag började sälja på riktigt!
 
Tyska Maria har ändå kört en liten lektion tyska med mig idag. Hihi. Jag har skrivit upp lite färger och frasen "kan jag hjälpa dig?". Allstå hon är så gullig! Hon skrattar och pratar hela tiden. Hjälper mig och visar mig hur man gör saker. Säger till om jag gjort något knasigt, men säger tyst att hon bryr sig inte men det är bra att veta när chefen kommer! Alltid med en glimt i ögat! ;-) Så söt, så söt! Hon har dessutom lite problem med att uttala mitt namn, såsom flera andra! Hon kallar mig "Peri" typ :-P Jag får lyssna efter många olika namn ;-) "Ekonomigubben" Rofat uttalar det typ "Pamela". 
Förrutom tyska har Maria också lärt mig hur man diskar "turkish-style"! Himla fräscht :-P
 
 
När Selma, Maria och Hassan kom och hämtade mig på kvällen var klockan nästan kvart i åtta! Har alltså jobbat nånstans mellan 9 och 10 timmar utan att knappt märka av det. Då är det roligt att jobba :-) På vägen hem skulle Selma lära mig turkiska. Eftersom jag är så seg på att lära mig så kom hon på att vi gör det med en sång! Till slut blev det en hel show med dans och sång! Haha! Så nu kommer jag nynna hela natten.. "bir, icki, utsch, ett, två, tre! bir, icki, utsch, ett två treeee" och se Selma och Maria framför mig. Världens sötaste människor alltså! Jag är liksom störtkär i allihop!
 
Här har ni föresten blommorna som Selma plockade till mig innan jag kom. Och blomman hon klistrade ihop när jag kom till butiken:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0