Första dagen i butiken

Imorse vaknade jag fortfarande himla seg. Hade svårt att somna igår trots att jag var så trött. Tror det övergick i att vara övertrött, plus att jag var så kissnödig av allt te & vatten! Men när jag väl somnat sov jag som en stock! Vaknade till en gång att det var lite rått & ruggigt, men mitt täcke är så tjockt & så tungt så drar jag upp det till näsan så ligger det där det ligger. Hihi.
 
Gick i alla fall upp till Maria och åt frukost med henne & Hassan.Så gulligt av dom. När jag kom ner igen fick jag besök av Hugo. Han gick raka vägen in och hämtade min sko för att sedan smita ut igen. Haha! Tur han är såsnäll i alla fall och släpper när man säger till honom. Han lufsade runt här inne med mig när jag skulle göra mig ordning och snodde åt sig locket till min 5 liters dunk för att tugga på. Så nu är den lock-lös. Är roligt att ha en liten kompis runt fötterna i alla fall!
 
 
Vid 9.30 åkte vi till butiken och gick igenom lite storlekar och priser. Kan säga att jag i stort sett glömt allt redan :-P Så kommer nog få fråga många gånger innan det sitter!
 
Jag fick vara lite passiv idag eftersom det var min absolut första dag där. Men jag hjälpte ändå några och fick sålt tre tröjor och 3 paket kalsonger! Är typ hur stolt som helst över det lilla ;-) Jag känner att jobbet kommer vara jättekul! Det är så socialt och alla är så lättsamma på nåt vis.
 
Jag känner av i fötterna att jag stått hela dagen och då har jag ändå inte jobbat heldag, som jag kommer att göra sen. Men det är ju sånt man vänjer sig vid :-) Klädde mig också lite för lätt. Trots att det är 20 grader i luften och jag har leggings, lång skjorta och springskor på mig så är det små ruggigt!
 
Det som nog kommer att ta längst tid för mig att lära mig är nog ändå alla namnen! Jag vet ju Maria såkalrt. Och så Hassan, hennes man. Och lilla Selma såklart! Sen är det en till tjej som heter Maria i butiken. De andra har jag helt ärligt redan glömt! Får lära mig en i taget :-P
 
Många språk är det också. Alla pratar olika språk hela tiden, så ibland vet jag inte om jag ska prata engelska eller svenska med dem. De andra pratar tyska också och såklart turkiska. 
Jag tror jag ska försöka självlära mig mera tyska. Sånt som behövs i butiken. Är många tyskar här nu! Och de vill ju väldigt gärna prata tyska.
 
Nu hörde jag nyss Selma ute i trappen, vilket betyder att det allsdeles snart är middag där uppe. Maria har bjudit in mig och vi har tänkt gå en promenad här i området sen så att jag vet var marketen är och så "bussplatsen".
 
Hej så länge!
 

Kommentarer
Postat av: Millis

Åh vilken söt hund! ;) hihi massa bus!!

Svar: Hihi ja visst är han söt ;-)
Pilla

2013-04-08 @ 17:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0