Ett försenat inlägg från igår!

Jag måste säga att förrutom ovädret så har det inte alls varit speciellt jobbigt att Maria & Selma varit borta. Det känns helt ok!
Visst har det varit ensamt och så på kvällarna. Men på jobbet har jag alltid så roligt! Och på morgonen efter frukosten. Haha! Jag lever verkligen på vychan! Mer vycha är det här blir det nog inte. Jag sitter i solen och skriver i min bok så kommer en dam ute på morgonpromenad. Helt narurligt. Med en ko i koppel. En stund senare är tuppen ute och promenerar med sina hönor. Helt normalt liksom.
 
'
Är det någon av er som skulle kunna förutspå ett oväder senare denna dag?!
 
Vet ni hur mycket tyska jag förstår på denna lilla tid?! Det är helt galet vad jag lärt mig på bara tv veckor liksom. Inte för att jag skulle kunna ha värsta samtalet på tyska, men visst klarar jag av att prata med kunderna om vad på ett ungefär de är ute efter! Coolt.
Vi har så roliga kunder ibland också! Härom dagen kom det en äldre kvinna som skulle prova en stickad tröja i turkost. "Ja så mycket färg på en gammal kärring" Kommenterade hon, som om det var det alla andra tänkte. Nej men hon menade på att på insidan var hon ingen gammal kärring. Men när hon såg sig i spegeln undrade hon vem det var som tittade tillbaka. "Det kommer du också märka en dag och tänka.. 'men vad är det där för gammal kärring?!'" 
 
I Sverige är ju alla sådär försiktiga och rädda för att göra fel, eller att göra andra ledsna. Alla går och gömmer sig, vill inte synas eller höras för mycket. Men här. No way! Jag som är plus size vill ju gärna gå som en grå mus och bara smälta in, inte synas. (jag blir tyvärr sådan när jag inte är nöjd med mig själv). Men även det kommer jag att lära mig att det går inte. Här får man minsann veta att man är plus size. Men det är inget fel i det! Det liksom bara är så det ser ut. Tyska Maria är väldigt bra på att påpeka det och jag har kännt att jag vill sjunka genom jorden mer än en gång! Hon kan ställa sig och ropa en klädstorlek över hela butiken, prata om att kakor är inte bra för dina kilon osv. Visst är det jobbigt ibland, men samtidigt är det på något vis okej. Hon har själv varit stor, jag har sett bilder. Och hon vill liksom hjälpa och komma med tips. Som ett vatten hon pratat en massa om. Man ska typ koka citron och lök. Och dricka varje morgon och kväll. Det låter helt galet. Men jag kanske skulle prova?! Haha!
 
Jag är väldigt sugen på att börja träna igen och jag vill sjukt gärna dansa! Jag saknar Zumba så jag tro jag blir galen. Jessica har utmanat mig så att i maj ska jag i alla fall börja träna hemma i mitt minigym. Så det är ju bra. En liten knuff liksom. Jag behöver det, för jag är fruktansvärt trött på morgonen!
Men i söndags när jag satt och åt började restaurangen intill att poppa min låt. "Iäm gonna get som ass!" (folk här verkar älska den lika mycket som jag) Och jag ville bara ställe mig upp och dansa gärnet! Hur nu det skulle se ut.
Jag har visserligen utlovat en bild där jag kör Zumba ute bland kossorna, så någon gång måste jag ju få det att ske också! Måste bara hitta några villiga kosssor som gillar Zumba, och en fotograf!
 
Igår och idag fick jag lära mig att jag inte ska gå hem ensam på kvällen. Visst visste jag väl det innan. Men jag visste inte att det kan vara illa redan tidigare på kvällen. Jessica har ju sagt att efter 23 är det BIG NONO! Men igår gick jag vid 22. Och det var inge vidare det heller. Var många turkar ute och gick och när jag gick efter vägen stannade en bil och han som satt i ville att jag skulle sätta mig i bilen. Tror han på allvar att jag är så dum?! Jag hoppas verkligen att ingen tjej är så blåögd. Visst var det en som stannade förra veckan också. Men det var mitt på dagen, så det tänkte jag inte så mycket på. Han körde brevid mig en bra stund och tjatade. Men ogår blev det inte roligt längre. Jag gick så snabbt jag bara kunde hem.
Idag fick jag också en lektion av Tyska Maria. Jag tror jag ska kalla henne min hmm... min tunriska mamma. Anne! Det betyder mamma på turkiska. Kommer ni ihåg att nät jag skriver anne så är det Tyska Maria?!
Hon berättade massa skräckhistorier för mig så idag vågade jag inte gå ens vid 20. Nej men hon ser verkligen efter mig. Hon gav mig två nummer idag, ett till henne och ett till hennes man. Och det ska jag ringa direkt om det är något so är fel. Hon sa "don't think, just call and we will come!" Det värmer i hjärtat :-)
 
Härom dagen hade hon kunder. Tyska. Och så av någo anledning presenterade hon mig och att jag är svensk. Jättetrevliga. Så  gubben frågade varför jag var där. Var jag kanske gift jag också och det var därför jag bor här?! "No!" Utropar anne. "She is young!" Och så sa hon att hon var lite mammig över mig och att det var då ingen karl som skulle kunna ta mig hur som helst! Söt söt söt!
Igårkväll när jag satt kvar och pratade lite med henne och Yuksel så sa anne något till Yuksel på turkiska och tittade på mig. Så jag såg frågande på henne sen på Yuksel. Så han översatte. "She is saying, you are so cute" varpå anne rodnar och säger "no...don't tell.."
 
 
 
Igår kväll pratade jag med mamma, Pontus, Micke och Carro i telefon en liten stund. Jag använde internet på den nordiska baren. Så kunde jag ringa en stund! Var så roligt att prata med dem :-) Micke hade opererat sig så han var inte så pratglad. Han har tagit bort polyperna och lite av halsmandlarna. Han var lugnare och modigare än vad jag var när jag var 20! Haha! Skruttunge! Pontus har börjat plugga för att komma in på historie utbildning till hösten. Är så stolt över mina småbröder :-) Saknar dem så sjukt.
Jag ringde Carro för stt skvallra en del, men det var inte jättelätt när barens ägare hängde vid mitt bord hela tiden och tillochmed kommer och ger mig ett armband. Vill gå ut och ta en drink. Hmm. Näetack.. Lite drygt att jag måste gå förbi varje kväll på väg till dolmusen, men någon kväll när Louises Kadir har börjat jobba ska jag få en privat guidning i Side! Så då kanske jag kan be m en annan väg hem.
Denna guidning tackade jag ja till innan jag ens hunnit fatta vad personen i fråga sa. Jag bara ropar ut ja och sen kommer jag på att jag inte hörde vad denne sa och frågade! Bra jobbat. Så typiskt mig. Men det ska bli bra :-) Så kanske jag får lite bra tips :-)
 
♥e

Kommentarer
Postat av: Betty

Hej Pilla!
Läser dina fantastiska inlägg! Du ska veta att du är bäst! Stor KRAM - Hälsningar från oss alla

Svar: Hej Betty! Åh! Supermycket tack vad glad jag blir :-D Kram på er alla!
Pilla

2013-04-24 @ 10:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0