En helt vanlig dag

Idag har varit en fruktansvärt vanlig dag! Tiden på jobbet gick inte för fort, inte för sakta. Det var ganska bra med folk! Men inte så myket svenskar. Inte så mång som vägrade prata engelska. En hel hög som ville pruta fast vi redan gett dem hur bra pris som helst. Alla ska verkligen handla gratis... Då kan dom väl få gå tomhänta då.
 
Tyska Maria hjälpte mig gå tillbaka med väskan som var trasig. Så han "lagade" den. Vi får väl se hur länge de håller. 
Hon är så söt Tyska Maria. Måste jag säga igen. Varje dag när jag ska gå kommer hon "nooo huhuhu Peni!!" Haha så go så det är inte sant :-)
 
Imorgon åker Selma & Maria iväg på tennisturnering ända tills på tisdag. Hur tomt kommer inte det att bli?! Känns faktiskt lite jobbigt. Är ju dom som muntrar upp mig varje dag! Men jag var uppe nu ikväll och hjälpte dem lite med Selmas läxor så jag har fått en stor dos innan dom åker iväg. Kommer vara konstigt utan dem! Men det går säkert fort! Dock ingen att prata svenska med på flera dagar!! :-O Eller jo, okej. Hassan pratar ju faktiskt svenska med mig. Får hoppas på lite fler svenska kunder också!
 
Hassan & Kadir sa idag att jag kan ju faktiskt gå ner på morgonen och äta frukost med Kadir & Hatidje! Så ska väl se om jag "vågar" smyga mig ner imorgon. Jag är ju alltid så fjollig i början. Men nu sa dom ju faktiskt det. Och Kadir sa att dom brukar äta ca 8. Och det är ju bra tid. Sen åker vi när Hatidje är klar med maten!
 
Jag mår inge vidare just nu. Jag skriver ett bättre inlägg imorgon. God natt.
 

Kommentarer
Postat av: Louise i Turkiet

Hoppas du mår bättre idag!
Jag tycker absolut att du ska passa på att äta frukost med dom för dom är jättesnälla och trevliga. Kanske inte lätt när man inte riktigt pratar samma språk men just sällskapet är bra. och dessutom är dom några av dom man kanske kommer känna sig mest avslappnad med tillslut. Allting kan ju kännas lite stelt i början.

Och idag fick du sällskap av min Kadir i butiken också. Honom kan du prata svenska med, han förstår det mesta och om inte så förstår han väldigt bra engelska.
Ta hand om dig!!
Kram

Svar: Åh tack Louise! Jag var ner på frukost imorse. Och jag satt ju där helt tyst medan dom prata! Men ja det blir väl bättre :-P Ja jag fick skjuts hem av Kadir, men vi var knäpptysta båda två. Kändes inte alls mysko :-P Men jag har varit lite osäker på hur mycket svenska han pratar :-P ibland pratar han engelska ibland svenska hihi Så då var jag tyst istället. haha! Synd jag inte hade sett din kommentar tidigare :-P
Kram!
Pilla

2013-04-19 @ 10:21:56
URL: http://www.louiseiturkiet.blogg.se
Postat av: Louise i Turkiet

Haha du får testa honom med svenskan. Och ser du till att han inte pratar för mycket norska heller...herregud, hur många språk ska vårat barn lära sig på en gång. Svenska, turkiska också engelska pga oss två emellan. Sedan tyska och norska...och sen blir det väl en massa andra språk till tillslut...haha :P

Svar: Haha! Det är ju hur bra som helst ju ;-) Mångspråkig från födseln. Kanon ;-) Lite drygt att hålla reda på vad som är vad bara! Haha!
Pilla

2013-04-19 @ 22:27:15
URL: http://www.louiseiturkiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0