Oktober...

Ja, det märks när jag har en sämre period. Då skriver jag inget alls.. Jag vet liksom inte vad jag ska skriva då.. Vill ju inte sitta här och klaga liksom. "Att klaga är som att sitta i en gungstol - du har något att göra men du kommer ingenstans." (så står det i min kalender denna veckan).
 
Jag har i alla fall börjat om från början med Vemma. Ni vet de där dryckerna kombinerat med varierad och regelbunden kost?! Jag vägde mig och satte nytt startdatum i söndags. men då var jag ju på marknad så det blev både Langos och Munk. Men i måndags var vi 5 st som satte igång en utmaning: "-12kg till jul". Så idag är min andra dag utan socker! Jag längtar tills denna veckan är över! Då kommer det nog gå galant.
Igår hade jag galen huvudvärk! Jag la mig redan 21.30.. Släckte lampan 22.00. 
 
 
Inte kunde jag gå på Zumba och skivstång heller för min rygg höll på att ta livet av mig. jag hade så galet ont! Så jag fick lägga mig på spikmattan och sen tog jag på mig lite mer när jag la mig. Tror nämligen att jag blev kall under natten och att det var därför jag hade ont. För idag är det bra :-)
 
Jag lyckades i alla fall få undan disken och laga perfekt mat! Oftast är jag stressad och ute i allt för sen tid när jag gör mat. Så allt blir torrt, brännt och tafatt. Men igår blev det pangmiddag! Och så såklart till lunch idag också! Idag ska jag se till att förbereda innan jag sticker iväg på Mage/Rygg (jag måste ju träna upp mig nu så jag inte får ont igen), för sen ska jag ju handla hem en massa, innan jag hinner hem och göra mat. Ska göra nästan en storhandling :-P  Jag måste ju även få bättre koll på den ekonomiska biten när det gäller mat!
 
Jag måste egentligen få bättre koll på ekonomin när det gäller allt! jag skriver ju bankbok och insåg att jag lyckades gå back i september. Och hur bra känns det liksom? Alltid kommer det upp något man inte räknat med..
 
 
Ja, nej... vad ska jag mer skriva?...
 
Jag ska väl försöka mig på att vara lika bra på matlagning idag och så städa lite i stugan. Halva skogen kommer ju med in nu på hösten. Hösten. Gud vad deprimerande att säga högt att det är Höst. Kanske ska jag sola lite solarium så jag får lite ljusterapi på köpet?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0