Förkylning

Jag blir galen på min förkylning! Nysa, nysa, nysa. Inte kunna andas. Nysa. Bli torr i hela ansiktet och läpparna spricker, för att man får lov att snyta sig var 5:e minut. Suck! Jag är i alla fall inte dålig på annat sätt. Så jag är glad för det! Men det blev faktiskt ingen träning igår heller. Blev tillsagd att vänta ut förkylningen.. Så jag övade och övade och övade på min sång till idag i stället. Eftersom jag har kännt av halsen har jag ju inte hunnit öva på den. Men är kämpigt när man inte får så bra luft, man blir liksom anfådd. Men packade med mig dundernässprayen så får ta mig ett par puffar av den på bussen till Leena. Det gör nog susen! :-)
 
 
Inte blev det någon riktig städning igår heller. Jag diskade igen. Och fixade mat. Disken tar ju aldrig slut när man lagar mat, sen äter.. Den bara går runt?! :-P  Och när jag skulle handla, glömde jag både att föra över pengar till rätt konto och shoppinglistan hemma... Så det blev en liten handling bara till middagen ocg frukosten idag. Typiskt! Men men.. Jag får fixa resten ikväll eller imorgon. Lite tvätt måste jag ta med mig till jobbet också! Speciellt duken på köksbordet. Den gör mig illamående! Den har liksom legat där innan jag flyttade in.. Och verkar inte vara tvättad?! Usch, fy, blää!
 
Idag är min tjedje dag utan socker och jag mår toppen! Om man inte räknar näsan, haha! Men det var lika igår. jag väntade och väntade på att den där superduperdryga huvudvärken skulle slå till.. Den jag hade första dagen vet ni.. Men det kom aldrig! Så galet skönt! Men jag antar att det hjälper att jag äter så regelbundet nu! Jag är i alla fall helt chockad och det är så jäkla skönt! :-) Bara näsan blir bättre så kommer jag kunna börja träna ordentligt igen också! Jippi!! :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0