30:e oktober

Ja 2 dagar till november. Igår kom det ju massvis med snö, idag har det regnat och gatorna är nästan bara. Blev ingen bild på yret igår då jag bara mådde sämre och sämre under dagen på jobbet. Så vid stängning körde Elin hem mig och jagkurerade mig direkt! 
Jag åt lite middag, med hackad vitlök ofcourse! Men det var rätt smaklöst! Sen kokade jag typ 5dl vatten med en massa ingefära i och drack upp det och så bäddade jag ner mig under täcket och tre filtar.. och så sockor på fötterna. Mys. Jag sov och sov, sååå skönt. Sen vaknade jag efter att ha sovit en evighet (tyckte jag, la mig kanske runt 18?), men klockan var bara tio i tre på natten. Eftersom jag kände mig relativt pigg blev jag glad och la mig för att sova resten av natten, i hopp om att vara frisk då klockan ringde!
Frisk var jag visserligen inte, för näsan är totalt tilltäppt! Men åh så mycket piggare än vad jag var igår!!
 
Jag kunde alltså åka med Elin till jobbet på morgonen och jag är fortfarande pigg, men något irriterad på näsan. Men det blir en eftermiddagspromenad idag, kanske med ett stop för lite ljusterapi i solariet och sen hem och koka lite mer ingefära. Om jag har ork ska jag göra en veckomatsedel samt inköpslista (måste få lite bättre koll på ekonomin). Men oavsett så blir det en tidig kväll så jag förhoppningsvis är pigg som en nötkärna imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0