Städa och tvätta

Skit också. Vad är det för dum knapp man trycker på när allt blir markerat och en millisekund senare är all text borta?! Så irriterande!
'
Höll i alla fall på att berätta om hur jag legat på latsidan senaste veckan så lägenheten sett hemsk ut men att jag städat hela dagen och tvättat all tvätt! Och så var jag precis inne på hur tvättstugan suger och hur ingen annan än jag verkar märka det? Jag menar jag hyr i andra hand och har ingen aning om vem man vänder sig till när något är trasigt?! Men men, helt enkelt. Tvätten körs i 15 minuter, alltså den tar i tvättmedel och kör runt. Tömmer vattnet och stannar. Jippi! En tvätt full med tvättmedel. Alltså. Man måste köra igång den igen, utan tvättmedel, för att den ska köra några varv i endast vatten. Sen får man lägga över den pissblöta kokheta tvätten i centifugen (tack gode gud att det finns en!). Där snurrar det i ca 15 minuter till, sen får man lägga det i tumlaren. Detta betyder att jag får sprina ner varje kvart och köra om, byta och vika... Hej å hå! Jag saknar min gamla tvättstuga!
'
Nu har jag bara badrummet kvar och klockan är halv tolv. Usch vad klockan springer ifrån mig! Helt vansinnigt. Mina lediga dagar bara försvann?
'


'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0