Om jag hade en tidsmaskin..

Hur kan det vara att dagen är så olidlig, kylig, blåsig och isande? När kvällarna är så lätta, nästan ljumma och har en svag doft av sommarkväll?! Jag njuter när jag går ut om kvällen. Det gav mig iden om att börja med en liten skön kvällspromenad varje dag. Tror jag skulle göra mig gott :)

Jag mötte en moped på vägen till Hemköp, och det fick mig att drömma tillbaka. Om jag hade en tidsmaskin, så skulle jag resa tillbaka tills jag var 14-15 och moppa tillsammans med Carro till Sunnanö! Jag kommer bära med mig den tiden för alltid! Till exempel gubben som vi vinkade till varje gång vi körde förbi, och som glatt vinkade tillbaka. Gången vi hade badat i timmar och åkte tillbaka på Carros röda räser i solnedgången och jag myste i hennes oversized underbara tröja! Eller gången vi cyklade dit och badade, men ringde efter hennes pappa för vi var för lata för att cykla tillbaka. Och alla gånger vi spelade kort i förtältet, eller inne i husvagnen sent på kvällarna.

It was the time of my life!

Nu önskar jag att jag kunde lägga upp bilden på mig, Carro och Marre på min moppe. Ni har sett den förut. Men jag har den inte på datorn :( Men den bilden kommer alltid att representera lycka för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0