My favorite place in the world

Många gånger i alla fall.
Tog fram de välbekanta kläderna, som legat i garderoben några veckor för länge. Satte mig på cykeln, *bank bank*, inge luft i framdäcket... Nån måste släppa ut min luft? Pumpa!
Trampade på med ett leende. Öppnade dörren och den välbekanta doften slog emot mig. Mmmm. De välbekanta, trygga lokalerna. Vana steg bort till den snurrade trappen, upp, valde en i mitten eftersom favoriten var upptagen. *Klick, klick* Random, weight, level.
Körde av mig en hel del. Njöt ordentligt!
Dom har målat väggarna inne i stretch/boll-rummet. Märkte jag när jag låg och pustade på min boll.
Tog med mig ett schema för hösten hem. KATASTROF!!! Ingenstans står det "Medel Rune". Ingenstans. Trampade tungt hemmåt.

Nu måste jag allvarligt överväga hur jag vill göra. Kommer Stina, Stefan, Anette, Afron och de andra kunna hålla måttet och hålla mig kvar? Vill jag gå till mina trygga lokaler när min absoluta favorit inte längre är där? Timmen som förgyllde mitt liv. Borta?
Eller ska jag överväga och se efter om någon annan kommer att sätta igång med Zumba och gå till nya, stora, läskiga lokaler?
*Letar desparat i schemat över sista veckorna på sommaren*... finns inte ett sista pass med Rune :(
Skit också!

Har lite att fundera på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0